شناسهٔ خبر: 150996 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش سخنگو از جلسه امروز شورای شهر

طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی به تصویب رسید

اعطا سخنگوی شورای شهر تهران گفت: طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی در راستای شفافیت و جلوگیری از تخلفات به تصویب رسید.

به گزارش«نماینده»،‌علی اعطاء در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره دستور جلسه امروز شورای شهر، اظهار داشت: در جلسه امروز طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی که کلیات آن در جلسه قبل به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز درباره جزئیات این طرح نیز بحث شد و نهایتاً به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی در خصوص نحوه اخذ مطالبات شهرسازی شهرسازی تهران مطرح شد که برای طرح‌های دوفوریتی حضور شهردار الزامی است و چون جلسه امروز مجدداً تمدید شد با خروج یکی از اعضاء جلسه از رسمیت افتاد و لایحه دوفوریتی در جلسه بررسی نشد و به جلسه بعدی موکول شد.

اعطاء بیان داشت: بررسی طرح شهرداری تهران در خصوص اطلاعات شهرسازی به دلیل پیشنهادهای متعددی که وجود داشت، طولانی شد و به همین علت نیز جلسه امروز دوبار تمدید شد.

وی افزود: این طرح در کمیته شفافیت که متشکل از کمیسیون شهرسازی و معماری، نظارت حقوقی محیط زیست است مورد بررسی قرار گرفته بود و مجدداً در صحن شورا نیز اعضاء پیشنهادات جدیدی را ارائه دادند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بر اساس این طرح اطلاعات پلاک ثبتی برای ساخت و سازهایی که از ابتدای سال ۹۷، برای تشکیل پرونده و دریافت پروانه ساخت اقدام کردند، جزئیات مربوط به ساخت بر روی سامانه شفافیت قرار می‌گیرد.

اعطاء افزود: طرح‌هایی که در شهر نیز در حال ساخت است تمامی اطلاعات آن در راستای شفافیت بر روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت.

وی گفت:‌این اقدام جنبه بازدارندگی از تخلفات را دارد و شهروندان  در هر محله و منطقه‌ای که زندگی می‌کند می‌توانند مشاهده کنند در سطح شهر چه اتفاقی می‌افتد.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه این طرح از چه زمان اجرایی می‌شود، گفت: هیأت تطبیق فرمانداری تهران ۱۴ روز مهلت دارد که این طرح را بررسی کند و در صورتی که مغایرت با قانون نداشته باشد اجرایی می‌شود.

نظر شما