شناسهٔ خبر: 150976 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دلایل سانحه اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی مشخص شد

سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: بارش باران و لغزندگی جاده، سرعت بیش از حد مجاز راننده و همچنین اشکال موجود در لاستیک خودرو دلیل بروز این سانحه است.

به گزارش«نماینده»، سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از تصادف اخیر اتوبوس دانش‌آموزان تبریز، بنده و آقای ضیاءالله اعزازی، نماینده بناب از سوی مجلس مامور بررسی ابعاد این حادثه شدیم،گفت: گزارش نهایی این حادثه، امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) به اعضای کمیسیون ارائه می‌شود.

وی افزود: در این گزارش به موضوع اردوهای دانش‌آموزی و اینکه آیا این اردو براساس دستورالعمل و قوانین اردوهای دانش‌آموزی بوده و یا خیر؟ و همچنین رسیدگی به وضعیت درمانی دانش‌آموزان اشاره شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متاسفانه بر اثر این حادثه ۲ دانش‌آموز و یک مربی جان خود را از دست دادند و تعدادی از دانش آموزان مصدوم شدند، افزود:خوشبختانه تمامی مجروحین حادثه از بیمارستان مرخص شدند.

میرزاده در تشریح گزارش پلیس راه درباره دلایل بروز این حادثه اظهار داشت: مسئولان پلیس راه معتقد بودند که خرابی آسفالت، بارندگی، لغزندگی جاده، همچنین عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت سرعت مطمئنه از جمله عواملی هستند که باعث بروز این سانحه شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین در توضیح دلایل مسئولان اداره راهداری در رخ دادن این حادثه گفت: بارش باران و لغزندگی جاده، سرعت بیش از حد مجاز راننده و همچنین اشکال موجود در لاستیک خودرو دلیل بروز این سانحه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مراجع قضایی گزارشات دستگاه‌های مختلف را بررسی و احکام لازمه را صادر می‌کند.

نظر شما