شناسهٔ خبر: 150964 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تصیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی کارآمد نیست و آینده روشنی برای آن مشاهده نمی‌شود

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار گفت:‌ تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمات کارآمدی نبوده و ما چشم‌انداز مثبتی را برای حل مشکلات ایجاد شده در کشور با تصمیمات این شورا مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز بیشتر علامت سؤال‌ها و خطاب‌ها متوجه شورای هماهنگی اقتصاد سران قواست.

وی افزود:‌با توجه به اختیاراتی که مقام معظم رهبری به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با محوریت رئیس‌جمهور دادند علی‌القاعده انتظار می‌رفت خروجی کار این شورا بتواند روند نامتعارف تضعیف پول ملی را مهار کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و این نشان می‌دهد که این شورا، شورای موفقی نبوده و تصمیاتش تصمیمات سودمندی نبوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: ما از محتوای جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا کمتر اطلاع و خبر داریم اما اطلاع داریم که با توجه به اختیاراتی که به این شورا داده شده این شورا برداشت از صندوق توسعه ملی را  انجام داده تا به دولت کمک کرده باشد که البته این کار باید با یک سیاستگذاری مناسب انجام گیرد و به هر حال جزو اختیاراتی است که به این شورا واگذار شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: این شورا تصمیم به برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی گرفته که طبق روال گذشته این میزان برداشت نیازمند مصوبه مجلس بود اما با توجه به اختیاراتی که به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا داده شده این شورا توانسته چنین تصمیمی را بگیرد.

وی در پایان افزود: از سوی دیگر این گونه تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمات کارآمدی نبوده و ما چشم‌انداز مثبتی را برای حل مشکلات ایجاد شده در کشور با تصمیمات این شورا مشاهده نمی‌کنیم. انتظار این است که بعد از گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ثمرات ملموس تصمیم‌گیری این شورا را ببینیم.

نظر شما