شناسهٔ خبر: 150946 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بسته حمایتی دولت باید نجات‌بخش اقشار کم درآمد باشد

زهرا ساعی.jpg عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه اقشار کم درآمد همچون زنان سرپرست خانوار و کارگران باید سهمی از بسته حمایتی دولت داشته باشند از دولت خواست تا تمام افراد کم درآمد را در این بسته مدنظر قرار دهد.

به گزارش «نماینده» زهرا ساعی، در مورد سهم زنان سرپرست خانوار و کارگران از بسته حمایتی دولت که نشستی به منظور تصمیم گیری نهایی برای نحوه اجرای آن، یکشنبه آتی در کمیسیون متبوعش برگزار می‌شود، گفت: هم‌اکنون دو موضوع مطرح است، اول اینکه دولت باید حمایت ویژه ای از اقشاری که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند همچون زنان سرپرست خانوار، معلولان و اقشار کم درآمد داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضوع دیگر این است که دولت باید دهک‌های پایین جامعه که تحت پوشش هیچ کدام از دستگاه‌های حمایتی قرار ندارند نیز در قالب این بسته حمایتی برنامه‌ریزی کند.

وی یادآورشد: بی‌تردید اقشار کم درآمد جامعه در تورم موجود در بازار و مشکلات اقتصادی که ایجاد شده، پاسخگوی نیازهای اولیه آنها نیز نخواهد بود، ضمن اینکه لازم است به افزایش حقوق و مزایای کارمندان و کارگران که هر سال در شورای عالی صورت می‌گیرد توجه ویژه‌ای شود.

گرانی موجود هیچ تناسبی با حقوق و مزایای قشر کارگر ندارد

ساعی تصریح کرد: هم‌اکنون گرانی موجود در بازار هیچ تناسبی با حقوق و مزایای قشر کارگر ندارد، بنابراین باید یک بسته حمایتی هم برای آنها ایجاد شود و کارت‌هایی در اختیارشان قرار گیرد که به طور متوالی شارژ شود و این حمایت استمرار داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بوده که دولت از طریق تعامل با کمیته امداد امام خمینی (ره) که در طول چهار دهه توانسته است به خوبی افراد کم درآمد را شناسایی کند و به آنها خدمات ارائه دهد، همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمنی یارانه‌ها که دهک‌های پایین جامعه را شناسایی کرده‌اند، می‌توانند در جهت کمک به این قشر با دولت همکاری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، طی درخواستی از دولت تاکید کرد: دولت باید تا زمانی که ثباتی در بازار ایجاد شود تدبیری در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم بیندیشد و با سرعت بیشتری بسته حمایتی خود را عملیاتی کند.

نظر شما