شناسهٔ خبر: 150945 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اخلالگران ارز در خانه‌ها هستند نه در خیابان

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید دارد اخلالگران ارز در خانه‌ها هستند و دستگیری دلالان خرد در خیابان تأثیر موقتی دارد.

به گزارش «نماینده» سید ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به دستگیری دلالان بازار ارز اظهار داشت: دلالان بازار خرده‌فروشان کنار خیابان نیستند آنها مزدوران افراد دیگرند، در واقع اخلالگران اصلی کسانی هستند که در خانه یا در دفاتر نشسته‌اند و خرده‌فروشان را برای خرید و فروش خود به کار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه دولت از یک سو دلالان را بگیرد و از سوی دیگر آنها آزاد شوند، جواب قاطعی نخواهیم گرفت و حتی می‌گویم تأثیر منفی بر بازار خواهد داشت چرا که وقتی معاون اول ریاست جمهوری داشتن بیش از ۱۰ هزار یورو را قاچاق محسوب می‌کند برخورد نکردن قاطع و یا مقطعی، ورود کردن به این مسائل نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه اوضاع را بدتر می‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از بانک مرکزی بیان داشت: زمانی که قوه قضائیه عنوان کرد چند نفر را در زمینه اخلال بازار ارز و سکه دستگیر کرده است، بانک مرکزی عنوان کرد که آنها از عوامل بانک مرکزی هستند.

بانک مرکزی در بازار ارز نیرو دارد

وی گفت: اینکه بانک مرکزی افرادی در بازار برای خرید و فروش داشته باشد قطعاً تأثیر منفی بر قطع دست دلالان بزرگ دارد.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت تأکید کرد: اگر عزم ملی برای مدیریت بازار ارز وجود داشته باشد هرگونه خرید و فروش ارز به جز سیستم بانکی و صرافی‌ها ممنوع خواهد شد و تأثیر مثبت آن را بر بازار می‌بینیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه مقطعی نیروی انتظامی افرادی را دستگیر کند و سپس آنها آزاد شوند، رفتارهای بی‌تأثیر خواهد بود.

نظر شما