شناسهٔ خبر: 150943 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ثبات اقتصادی؛ کلید جذب سرمایه گذاری خارجی

کاتب رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی و رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی می گوید: جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور بیش از هر چیز مستلزم ثبات اقتصادی است و این امر حتی از ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری هم مهم تر است.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب، با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه تمام تلاش برنامه ریزان این است که بتوانند سرمایه گذاری های خارجی را جذب کنند، افزود: برای جلب نظر سرمایه گذار خارجی اعطای مشوق های لازم ضروری است؛ ولی آنچه بیش از همه اهیمت دارد، ثبات اقتصادی است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور بیش از هر چیز مستلزم برخوردار بودن از ثبات اقتصادی است و این امر حتی از ایجاد انگیزه برای سرمایه گذار خارجی هم مهم تر است.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، به لزوم برنامه ریزی منسجم برای عبور از تحریم های موجود اشاره کرد و گفت: اگر شرایطی در درون کشور فراهم شود که فشاری که استکبار جهانی با اعمال تحریم ها بر کشور وارد می کند، کمتر شود؛ یقینا می توانیم با بهره گیری از مشوق ها زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنیم.

کاتب اهمیت وضع قوانین در حوزه اقتصاد را یادآور شد و افزود: جدای از مشوق های مالی، تسهیل در ارایه خدمات به سرمایه گذاران دارای اهمیت زیادی است؛ بنابراین باید سازوکاری طراحی کرد که سرمایه گذاران در پیچ و خم های اداری گرفتار نشوند. در حال حاضر این امر یکی از پرچالش ترین مسایل در بحث سرمایه گذاری خارجی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره تاثیر سرمایه گذاری های خارجی در رونق تولید گفت: در هر کشوری که سرمایه گذاری صورت بگیرد، رونق تولید هم ایجاد می شود. رونق تولید هم زمینه ساز چرخش نقدینگی در جامعه می شود که بدین صورت طبیعی است که زمینه های اشتغال نیز فراهم شود.

نظر شما