شناسهٔ خبر: 150929 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جلیلی: دولت سایه حزب و تشکیلات نیست

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مفهوم دولت سایه گفت: دولت سایه حزب و تشکیلات نیست؛ دولت سایه یک گفتمان است و ملک مطلق هیچ کسی هم نیست.

به گزارش«نماینده»، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (پنج شنبه) در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان اظهار داشت: اگر نیروهای حزب اللهی برنامه هایی برگزار می کنند، قرار است بعد از این برنامه ها و اردوها، چه عملیاتی صورت بگیرد؟ آیا همایش برای همایش است یا همایش برای اینکه عملیاتی صورت بگیرد؟

وی افزود: اگر چنین همایش هایی که نیروهای انقلابی برگزار می کنند، منجر به عملیات جدی یا همان کار فرهنگی تمیز نشود، چنین برنامه هایی تبدیل به موضوع فانتزی می شود.

جلیلی گفت: رهبر انقلاب زمانی فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، باید این خرمشهرها را فتح کنیم. این خرمشهرها چیست؟ و چگونه می خواهیم به آن برسیم؟ خوب است که در چنین هم اندیشی هایی، به نقطه مشترکی درباره این مساله برسیم.

وی گفت: برخی می گویند ما باید گوشه کاری را بگیریم. این خوب است اما رهبر انقلاب فرمودند که ما نباید موازی کاری کنیم. کشور هزینه ها و بودجه هایی دارد. نباید بگوییم چون دولت ضعیف است ما برای خودمان کار جداگانه ای انجام دهیم.

جلیلی با اشاره به مفهوم دولت سایه گفت: دولت سایه حزب و تشکیلات نیست؛ دولت سایه یک گفتمان است و ملک مطلق هیچ کسی هم نیست. این مساله نیازمند یک کار جبهه ای و تشکیلاتی فراگیر است.

وی تصریح کرد: یک رهپوی انقلابی نمی تواند نسبت به روند تحولات کشور بی تفاوت و منفعل باشد. اگر روندهای صحیحی در کشور وجود دارد، باید تایید و پشتیبانی شود ولو اینکه دولت روحانی آن را انجام دهد. نباید بگوییم کار خوب، زمانی خوب است که من مسئولیت داشته باشم.

جلیلی گفت: اگر می توانیم کار خوب انجام دهیم و انجام ندهیم، خیانت کرده ایم. اگر جایی هم کار غلطی انجام می شود، باید تذکر بدهیم و بیان کنیم. امر به معروف و اصل ۸ قانون اساسی، اشاره به همین مساله دارد.

وی افزود: زمانی برخی افراد می گفتند چون مردم از برجام خوششان می آید، پس نباید درباره آن حرف زد؛ اگر خطایی هست باید بیان کرد. ما این خطاها را قبل از اینکه برجام در مرحله اولیه خود به نتیجه برسد، طی نامه ای به آقای روحانی عنوان کردیم.

جلیلی تصریح کرد: رهبری در سال ۹۲ فرمودند که من به مذاکرات خوش بین نیستم؛ امروز همگان به این مساله رسیده اند اما هزینه دادیم آیا میشد هزینه نداد؟ ما کار لازم با افکار عمومی برای بی اعتمادی به آمریکا را انجام ندادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می گوییم ما رهپوی انقلاب اسلامی هستیم، این رهپویی نباید در یک موضوع به خصوص باشد. شما باید در اقتصاد، سیاست خارجی، صنعت و کشاورزی بگویید که فرق تفکر انقلابی با بقیه تفکرات چیست. تمام تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب اسلامی منصرف کند.

وی افزود: وظیفه ما این است که بگوییم اتفاقا جریان انقلابی می تواند راهگشا باشد و بن بست ها را رفع کند. گاها می بینیم که در جریان انقلابی، دو سه تا موضوع به عنوان موضوعات اصلی مطرح می شود و تا ده سال هم همان دو سه موضوع، مدام تکرار می شود؛ باید ببینیم که اولویت و مشکل امروز ما چیست. باید مساله های جدید که مشکل مردم است را مطرح کنیم.

وی با اشاره به باور عمومی جامعه ادامه داد: باید گفتمانی که می خواهد در جامعه غالب شود، همان باور انقلاب اسلامی باشد؛ امروز بدتر از تحریم های فلج کننده، تحلیل های فلج کننده وجود دارد. برخی اوقات یک تحلیل غلط و وعده و وعیدهای موهوم، می تواند ظرفیت شما را زمین گیر کند؛ در این صورت، افراد دچار تردید می شوند.

جلیلی گفت: دشمن با بسیج هر آنچه دارد، می خواهد در داخل کشور مردم را از تفکر انقلابی و انقلابی گری بترساند. ما باید تبیین کنیم که چه چیزهایی درست و چه چیزهایی غلط است. ما باید واقعیت ها را به درستی ترسیم کنیم.

نظر شما