شناسهٔ خبر: 150928 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان گاهی به جای پلو «اشکنه» بخورند/حقوق نمایندگان مجلس ۸ میلیون است

حسن کامران رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان صبح امروز جلسه‌ای با سکان‌دار صندوق بازنشستگی داشتند که در آن ۳ تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

به گزارش «نماینده»  ، رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان صبح امروز جلسه پرحاشیه‌ای با سکان‌دار صندوق بازنشستگی داشتند که در آن ۳ تن از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز در نشست هم‌اندیشی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان اظهار کرد: بازنشستگان گنجینه مجموعه تجربیات و پرونده‌ها در بخش‌های مختلف هستند.

وی با تأکید بر ضرورت جمع‌آوری مکتوب تجربیات بازنشستگان افزود: عدم اجرای قانون و وجود تبعیض از مطالبات بازنشستگان است؛ تبعیض در جامعه باعث ناامیدی و افسردگی افراد می‌شود.

تأمین خدمات درمانی بازنشستگان حائز اهمیت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسائل روحی، روانی و معنوی از جمله معضلات بازنشستگان محسوب می‌شود؛ نیازمندی‌های جسمی، معیشتی، رفاه و آسایش این قشر نیز باید تأمین شود و نباید یک بازنشسته شرمنده فرزندان خود باشد.

وی با بیان این که آرامش روحی در شرایط کنونی و وضعیت فعلی بسیار سخت است، یادآور شد: خانه بازنشستگان باید به مرکز ارتقای معنوی، روحی، فکری و فرهنگی بازنشستگان تبدیل شود؛ نیازمندی‌های بازنشستگان باید مطرح شود و حقوق آنان باید متناسب با شأن‌شان باشد.

سالک تأکید کرد: تأمین خدمات درمانی برای بازنشستگان بسیار حائز اهمیت است؛ اصلاح قانون مقررات صندوق بازنشستگی متناسب با شرایط فعلی باید انجام شود و بیمه بازنشستگی، بیمه سلامت و بیمه عمر آنان نیز اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه بیشتری داشت.

حقوق نمایندگان مجلس ۸ میلیون است

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در برنامه ششم و بودجه امسال احکامی برای متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح شد تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق کارمندان برسد.

وی با اشاره به متناسب‌سازی افزود: از دولت انتظار داشتیم گام بلندتری بردارد اما همان ۲۰ درصد را نیز به خوبی اجرا نکرد؛ در ماده ۲۹ برنامه ششم برای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا، دولت تا یک ماه آینده موظف به انجام آن است تا شفاف‌سازی صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که از معترضان به تبعیض‌های حقوقی بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: قانون مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است؛ حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملاً قانونی و به میزان ۸ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: با توجه به نوسانات قیمت‌ها، قدرت خرید اقشار حقوق‌بگیر و بازنشستگان کم شده است؛ ممکن است برای ۶ ماه دوم سال حقوق‌ کارمندان ترمیم شود.

نمایندگان گاهی به جای پلو «اشکنه» بخورند

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تصریح کرد: در حالی که کارگران حقوق اندکی دارند، نجومی‌بگیران در اکثر سازمان‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشور وجود دارند و این موضوع نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: تا وقتی که در کشور ساده‌زیستی نباشد همین وضعیت است و چه اشکال دارد در همین مجلس شورای اسلامی به جای پلو گاهی هم اشکنه بدهند؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های برخی مسؤولان این است که تلفن‌های خود را جواب نمی‌دهند، بسیاری از وزرا تا قبل وزیر شدن دائماً با نمایندگان تماس می‌گیرند اما بعد از رسیدن به پست وزارت دیگر تلفن‌های خود را پاسخ نمی‌دهند.

وی عنوان داشت: بسیاری از کلنگ‌زنی‌ها سیاسی است و از صندوق بازنشستگی کشور توقع داریم پس از کلنگ‌زنی خانه امید بازنشستگان در اصفهان همچنان دغدغه‌های آنان را در نظر بگیرند؛ اگر در سفره مجلس، دولت و قوه قضائیه غذای معمولی بود و ساده‌زیستی ترویج می‌شد، بسیاری از مشکلات نیز قابل حل بود.

کامران با بیان این که در این دوره از مجلس شورای اسلامی به نمایندگان خودروی «سراتو» دادند، بیان داشت: اگر نداریم باید صرفه‌جویی کنیم اما شاهد آن هستیم که سنگ‌های توالت‌های مجلس شورای اسلامی و ساختمان کابینه دولت مجدداً تعویض می‌شود.

اهمیت تنوع و نوآوری در ارائه خدمات به بازنشستگان

محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: اقدامات حمایتی از بازنشستگان در بودجه سال ۹۸ باید پایه‌گذاری شود و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: ضریب جینی باید برای بازنشستگان کشور نیز در نظر گرفته شود و نابرابری حقوق بازنشستگان بین ۲ تا ۸ میلیون تومان است؛ توازن و عدالت باید در پرداخت حقوق بازنشستگان صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در خصوص حقوق بازنشستگان بحث معیشت و اداره زندگی بسیار پررنگ‌تر است؛ خدمات درمان بازنشستگان نیز از دیگر موضوعات ضروری برای این قشر است و باید نگرانی بازنشستگان از امور بهداشت و درمان را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک بازنشسته اگر قرار است خدماتی دریافت کند باید در شأن خود دریافت کند و تنوع و نوآوری در ارائه خدمات به این قشر نیز باید محقق شود؛ از این پس نیز برگزاری کلیه جلسات مرتبط با بازنشستگان در ساختمان استانداری اصفهان بلامانع است.

نظر شما