شناسهٔ خبر: 150927 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رضایی:

مردم باید برادری دولت را در صحنه ببینند

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین کار، باید سر و سامان دادن به اقتصاد باشد؛ مردم باید برادری دولت را در صحنه ببینند؛ این نقطه آغاز رویارویی با آمریکاست.

به گزارش«نماینده»، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در کنگره جمعیت رهپویان با اشاره به رویارویی آمریکا با ایران اظهار داشت: این رویارویی، اولین رویارویی نیست اما از ویژگی های خاصی برخوردار است. هدف از این رویارویی، آینده منطقه است.

وی افزود: اسم این رویارویی را می توان، «سرنوشت» هم گذاشت؛ برای همین، دارای اهمیت است و نتیجه آن برای ایران و آمریکا بسیار تعیین کننده خواهد بود.

رضایی ادامه داد: آمریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم در منطقه به جای انگلیسی ها میراث خوار استعمار شدند و به عنوان دفاع از منطقه در برابر کمونیزم، نفت و گاز این منطقه را بردند و در برابر آن، منطقه را به انبار تسلیحات خود تبدیل کردند.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، این بهشت را برای آمریکا بر هم زد، تصریح کرد: به همین دلیل رویارویی آمریکایی ها با انقلاب آغاز شد؛ امروز در یکی از مهم ترین رویارویی های انقلاب اسلامی با آمریکا قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا در طول انقلاب، روز به روز ضعیف تر شد و بسیاری از مناطق را از دست داد، اظهار داشت: آمریکا، عربستان را در جنگ عراق علیه ایران، به میدان آورد اما عربستان نتوانست ماموریت آمریکا را پشت سر عراق پیدا کند. عربستان در لبنان هم توفیقی به دست نیاورد. بنابراین، عربستان هم از آرزوهای آمریکا خارج شد.

رضایی تصریح کرد: برای همین، آمریکا مجبور شد خودش مستقیما وارد جنگ شود. به عراق و افغانستان حمله کرد و می خواست به سوریه و ایران هم حمله کند، اما نتوانست. آمریکا در عراق و افغانستان به باتلاق خورد؛ تنها راه بازگشت آمریکا به اقتدار اولیه خود پس از جنگ جهانی دوم، حل کردن مساله ایران برای این کشور است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا در این جنگ شکست بخورد، به طور کامل از منطقه بیرون خواهد رفت اما اگر آمریکا پیروز شود، به تعبیر حضرت امام، ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد. مساله، مساله آینده است؛ جنگ اقتصادی هم که به راه انداخته اند، جنگ برای آینده منطقه است.

رضایی تاکید کرد: تیم اوباما تلاش کرد با کنترل مساله هسته ای، جلوی نفوذ را بگیرد؛ تیم جدید آمریکا اما این نظریه را رد کرد. نباید این طور فکر کرد اگر فرد دیگری جای ترامپ می آمد، رفتارهای آمریکا بسیار فرق می کرد.

وی اظهار داشت: برخی کارها محصول روحیات ترامپ است اما یک تفکر و دکترینی پشت سر او وجود دارد. اقتصاد نقطه آسیب ماست؛ آمریکا می خواهد زیر خم ما را از این نقطه بگیرد.

رضایی تاکید کرد: مساله فقط اقتصاد نیست. جنگ رسانه ای و جریان منافقین و داعش در خوزستان و بلوچستان را دیدید که یک برنامه ای ریخته شده که محوریت آن با اقتصاد است اما از ابزارهای دیگری برخوردار است.

وی با اشاره به پدیده شوک اقتصادی، گفت: اقتصادهای دنیا با پدیده ای به نام شوک اقتصادی مواجه می شوند؛ هنگامی که اقتصاد مانند قلب کار می کند، رکود و تورم در ضربان این قلب، خلل به وجود خواهد آورد.

رضایی افزود: دلار نباید به ۱۰ هزار تومان می رسید؛ نمی خواهم بگویم دوستان دولتی ما سواد نداشتند اما هنگامی که دوستان در دولت تصمیم گرفتند کار بکنند که ما حداقل ۳ یا ۴ سال وقت خوب را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: نخستین کار، باید سر و سامان دادن به اقتصاد باشد؛ مردم باید برادری دولت را در صحنه ببینند؛ این نقطه آغاز رویارویی با آمریکاست. در جنگ رسانه ای، قرارگاه هایی در عربستان و اسرائیل به وجود آمده که باید کنترل شوند.

رضایی تصریح کرد: آمریکایی ها می خواهند هم منطقه را از دست ندهند و هم انقلاب اسلامی جایگزین آن ها نشوند؛ بنابراین جنگ، جنگ آینده است.

وی گفت: امروز جنگ بر سر دلار و ریال است که کدام یک در منطقه صحبت کند؛ فرمول اساسی حل این موضوع، حضور مردم و نیروهای انقلاب در صحنه است. اگر مردم نیایند، دولت و حکومت باید بجنگد؛ مانند سال اول جنگ که دولت جنگید و هیچ دستاوردی هم نداشت.

رضایی افزود: امروز در پی این هستند که عصای حضرت موسی را از رهبر انقلاب بگیرند. دومین عملیات هم در ۱۳ آبان آغاز خواهد شد؛ شما باید خود را آماده کنید که ان شالله پیروز این عملیات خواهید بود.

برچسب‌ها:

نظر شما