شناسهٔ خبر: 150912 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عباسی:در آستانه ارائه بودجه ۹۸، بودجه ۹۷ در بسیاری از استان‌ها هنوز تخصیص نیافته است

اسدالله عباسی عضو هیات رئیسه مجلس گفت: درحالی‌که آذرماه باید لایحه بودجه ۹۸ به مجلس ارائه شود، بودجه سال ۹۷ در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ نشده و تخصیص نیافته و فقط بودجه جاری به جریان افتاده است.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شنیده‌ها از این امر حکایت دارد که دولت می‌خواهد دژپسند را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند. همچنین شنیده می‌شود که محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت کار بناست در نظر گرفته شده و برای وزارت صنعت سه گزینه مطرح است که دو مورد آن دژپسند و رحمانی هستند و مورد سوم را به خاطر نمی‌آورم.

وی افزود: وزارتخانه‌هایی همچون کار و اقتصاد که امروز با سرپرست اداره می‌شوند عملا کارایی خود را از دست داده‌اند و این وضعیت باعث می‌شود تا بدنه وزارتخانه تضعیف شود و انتظار این بود که پس از استیضاح وزرای این دو وزارتخانه، دولت هرچه زودتر گزینه‌های پیشنهادی خود را برای تصدی این وزارتخانه‌ها ارائه دهد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی به هر حال تشخیص مجلس این بود که وزرای کار و اقتصاد استیضاح شوند، اما تأخیر در معرفی وزرای جدید حتی یک روز هم که باشد به صلاح کشور نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: در مورد وزارت صنعت هم وضع به همین ترتیب است و مدتی است که عنوان شده وزیر می‌خواهد تغییر کند، خب! این وضعیت خودبه‌خود باعث تضعیف شدن وزارتخانه می‌شود و بدنه وزارتخانه را ملتهب می‌کند و نمی‌تواند برنامه‌های کاری خود را به‌طور طبیعی پیش برد. در وزارت راه و شهرسازی هم وضع به همین ترتیب است و زمانی که بحث تغییر وزیر مطرح شده شاهد هستیم بسیاری از پیمانکاران به دنبال مطالبات خود هستند و کارها را زمین گذاشته‌اند.

وی افزود: من نمی‌دانم که آقای رئیس‌جمهور نسبت به این موضوعات اشراف دارد یا خود را به راه دیگری زده است. یا در مورد کنار گذاشتن استانداران بازنشسته وضع به‌گونه‌ای شده که طرح این موضوع موجب کندی امور در استان‌ها و شهرستان‌ها شده و کارها روی روال نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ما منتظر بودیم هفته گذشته رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و مجلس حاضر بود که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد تعطیلی جلسات صحن را به تأخیر بیندازد و به نظر من معرفی وزرا بحثی چندین برابر مهم‌تر از این است که ما به حوزه انتخابی خود برویم و به تأخیر انداختن معرفی وزرا با عذر تعطیلی صحن و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را یک بازی سیاسی می‌دانم و آن را قبول ندارم.

عباسی خاطرنشان کرد: من هیچ استدلال منطقی در این موضوع ندیدم که آقای رئیس‌جمهور اعلام کند و بگوید ما سه‌شنبه وزرا را معرفی می‌کنیم و بعد هم بگوید که چون نماینده‌ها هفته بعد به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی داشته باشند و اگر ما بحث رأی اعتماد را داشته باشیم و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به تأخیر بیفتد، ممکن است بعضی نماینده‌ها در صحن به وزرا رأی مخالف دهند.

وی با اشاره به وضعیت تخصیص بودجه در کشور اظهار داشت: درحالی‌که آذرماه باید لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس ارائه شود، بودجه سال ۹۷ در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ نشده و تخصیص نیافته و فقط بودجه جاری به جریان افتاده است.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: این مسائل نشان می‌دهد ما خودمان را با یکسری شعارها سرگرم کرده‌ایم و به اصل کار رسیدگی نکرده‌ایم و انتظار این است که وزرای کارآمد، متخصص و توانمندی را دولت به مجلس معرفی کند تا مجلس بتواند به آنها رأی دهد و به‌گونه‌ای نباشد که با نگاه سیاسی بخواهیم به این امور نگاه کنیم. به این موضوعات باید با دید تخصصی نگاه کنیم؛ چراکه موضوعات، موضوعات تخصصی است و امید داریم آقای رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسد که مجلس بتواند رأی اعتماد دهد.

نظر شما