شناسهٔ خبر: 150899 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان

عضو کمیسیون عمران مجلس: صحت و سقم استعفای آخوندی و معرفی افشانی معلوم نیست/ حسینی کیا: حاشیه های تیم شریعتمداری و ناکارآمدی آن ها باعث بدنام شدن او شده!!

آخوندی و شریعتمداری دبیردوم کمیسیون صنایع در رابطه با اظهارات آقای امیرآبادی مبنی بر "رودربایسی داشتن رئیس جمهور با آقای شریعتمداری" تصریح کرد: بنده معتقدم رئیس جمهور با آقای شریعتمداری رودربایسی ندارند بلکه ایشان به آقای شریعتمداری اعتماد دارند. البته گفتنی است آقای شریعتمداری مردی خوبی است. بنده معتقدم که حاشیه های تیم آقای شریعتمداری و ناکارآمدی آن ها باعث بدنام شدن وی است.

احمد امیرآبادی در گفت و گویی  درباره اصرار رئیس جمهور برای حفظ شریعتمداری در هیئت دولت بیان کرد:  رئیس‌جمهور همان اصراری را دارد که می‌خواهد نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بماند؛ همان‌گونه بر وزیر ماندن شریعتمداری پافشاری می‌کند که تا مدت‌های طولانی زیر بار عزل سیف از بانک مرکزی نرفت و در نهایت هم او را به عنوان مشاور پولی و  مالی خود منصوب کرد.

وی در ادامه گفت: رفاقت رئیس‌جمهور با برخی دولتمردان به مدت‌ها قبل و زمانی برمی‌گردد که نماینده مجلس بود و با آنان رودربایستی‌ حزبی و گروهی دارد؛ از سوی دیگر به برخی افراد در زمان انتخابات وعده داده که در دولت به کار گرفته می‌شوند و ریشه برخی انتصاباتش هم در این است که شاید آن آقایان منویاتش را بهتر اجرا می‌کنند. به هر صورت رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد که چرا تا این حد اصرار دارد که این افراد در کابینه باشند و بقیه نباشند؟!

این عضو هیئت رئیسه مجلس درباره گزینه احتمالی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شنیدیم که ممکن است محمدعلی افشانی، شهردار تهران برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شودآقای آخوندی که هنوز تکلیف را روشن نکرده و نمی‌دانیم که بلاخره استعفا می‌دهد یا خیر. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است آخوندی شهردار تهران شود و پیروز حناچی معاون فعلی شهردار تهران برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شود. همچنین شنیدیم که ممکن است محمدعلی افشانی، شهردار تهران برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شود چرا که وزرا مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس: صحت و سقم استعفای آخوندی و معرفی افشاندی در هاله ای از ابهام است

حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس دهم درباره  اظهارات آقای امیرآبادی گفت: بنده اطلاعی از این که رئیس جمهور با آقای شریعتمداری رودربایسی دارد یا خیر ندارم. اما در بین نمایندگان بحث هایی مبنی بر چرایی جابه جایی و ماندگاری آقای شریعتمداری در هیئت دولت وجود دارد اما درباره بحث رودربایسی بنده مطلع نیستم.

وی درادامه درمورد احتمال معرفی شهردار فعلی تهران به عنوان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: درحال حاضر گمانه زنی های بسیاری درباره رفتن و استعفای آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به گوش می رسد اما صحت و سقم آن کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد. درباره معرفی آقای افشانی نیز باید بگویم که رایزنی های متفاوتی در این رابطه وجود دارد که هیچکدام به طور قطعی نیست.

دبیردوم کمیسیون صنایع: رئیس جمهور به آقای شریعتمداری اعتماد دارند

اما در رابطه با اظهارات آقای امیرآبادی مبنی بر "رودربایسی داشتن رئیس جمهور با آقای شریعتمداری" سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر، گفت: بنده معتقدم رئیس جمهور با آقای شریعتمداری رودربایسی ندارند بلکه ایشان به آقای شریعتمداری اعتماد دارند. البته گفتنی است آقای شریعتمداری مردی خوبی است. بنده معتقدم که حاشیه های تیم آقای شریعتمداری و ناکارآمدی آن ها باعث بدنام شدن وی است.

نایب رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس درباره استعفای آخوندی و مطرح شدن افشانی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرداری تصریح کرد: تمامی این مباحث در حد گمانه زنی است و چیزی به طور قطعی وجود ندارد. گفتنی است استعفای  آخوندی نیز در کمیسیون عمران مورر بررسی قرار می گیرد.

نظر شما