شناسهٔ خبر: 150896 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرایط تعیین قیمت دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان

تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شرایطی را که قیمت دلار می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان قرار بگیرد را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا تابش، در واکنش به تفاوت اعلام نظر رئیس اتحادیه صرافان مبنی بر قیمت ده هزار تومانی دلار با اقتصاددان‌ها که این رقم را بر پایه معیارهای علمی ۸ هزار تومان می‌دانند، گفت: بنده آنچه را که علم بیان می‌کند را می‌پذیرم زمانی که منحنی عرضه و تقاضا درباره دلار یکدیگر را قطع کند، قیمت تعیین می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار تصریح کرد: ما اکنون با تنگناها و محدودیت‌هایی برای عرضه دلار یا فروش نفت با اسکناس و ورود دلار به کشور مواجه هستیم که در صورت ادامه این تنگناها قیمت دلار کاهش نخواهد یافت.
 

وی در ادامه تاکید کرد: هرچه بتوانیم ورود ارز به شبکه بانکی و اقتصاد را تسهیل کنیم و تحریم‌ها را حل، رفع و دور بزنیم تا عرضه دلار در چرخه اقتصاد کشور آسان‌تر شود مسلما قیمت دلار هم کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قیمت دلار بحث روانی دارد، اظهار کرد: ما میزان دلاری که در کسب درآمدها از عواید نفتی و صادرات مواد غیرنفتی کسب می‌کنیم بیش از نیازمان است اما متاسفانه یک بی اعتمادی و تزلزلی در جامعه وجود دارد و مردم برای تبدیل پولشان به کالایی که سریع و با قیمت بالا نقد شود، بیشتر به سمت سکه و دلار روی آورده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در مجموع با سیاست‌های اتخاذ شده، مصوبات مجلس و ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا بستر بحث روانی نسبت به گذشته کم اثرتر شده است و امیدواریم هرچه سریعتر کاهش یافته و مردم اعتماد بیشتری پیدا کنند.

تابش گفت: اگر روند ورود دلارهای نفتی و حل معضل تحریم‌ها به سرانجامی برسد، با توجه به دلارهای نفتی در بودجه و واقعیات موجود در اقتصاد کشور قیمت دلار بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان خواهد بود و بیشتر از این هم نباید باشد.

نظر شما