شناسهٔ خبر: 150891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

بخش های نظارتی بدنبال مچ گیری نباشند

لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به بخش های نظارتی توصیه کرد که کارها را با دقت پیگیری کنند و در امور و کارهای خود بدنبال مچ گیری نباشند.

به گزارش «نماینده»، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: در شرایط کنونی به جای آن که فکر توسعه ای، عمیق پیگیری شود افکار و کشمکش های سیاسی زیاد شده است به طوری که افراد همدیگر را آزار می دهند و در مقابل هم صف بندی می کنند که این مسئله موجب می شود که از نیروها کمتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تفکر و رویکرد اصلی باید بحث آبادانی و توسعه کشور باشد اما گاهی اوقات کارهای پر هزینه ای صورت گرفته و اهلیت افراد زیر سوال می رود و قطعا نتیجه این امور و کشمکش ها کند شدن توسعه کشور است بنابراین عقلای بخش های مختلف باید این رویکرد را اصلاح کنند.
رییس مجلس با بیان این که به بخش های نظارتی توصیه می کنم کارها را با دقت دنبال کنند، ادامه داد: اما در امور و کارهای خود دنبال مچ گیری نباشند.
لاریجانی اظهارداشت: اخیرا در جلسه ای با حضور سران قوا نیز این موضوع را مطرح کردم که همان مقداری که حریت برای نمایندگان مجلس کلیدی است، به همان مقدار شجاعت برای مدیران دارای اهمیت و برجستگی است و نباید این امور تضعیف شود بنابراین بخش های نظارتی باید از مدیران و فکرهای توسعه ای آنها حمایت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد مسئولان در حوزه توسعه صنعت فرودگاهی کشور، گفت: در این حوزه کارهای سنجیده ای صورت گرفته زیرا کشور در شرایط کنونی به صنعت هوایی مدرن نیاز داشت و خوشبختانه به خوبی از فرصت برای تحقق این امور استفاده شد.
وی صنعت هوایی کشور را ممتاز توصیف کرد و افزود: قطعا این صنعت باید از ظرفیت های فناوری های روز دنیا برخوردار باشد و در این امور همه مقدمات آموزشی و استفاده از فناوری های مدرن مورد توجه قرار گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش های خوبی در این عرصه صورت گرفته و از زمان برای به کارگیری تجهیزات به خوبی استفاده شد از این رو باید از روش های دیگر در شرایط کنونی برای حمایت از این صنعت بهره جست.
لاریجانی همچنین گفت: در شرایط کنونی توجه به فکر توسعه ای برای کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است، در شرایط کنونی پروژه های بسیاری در کشور وجود دارد که باید پاسخ داد نتیجه آن ها چه بوده است.
وی یادآور شد: کشور امروز به یک نظام توسعه ای درست و برجسته نیازمند است، این نظام باید طراحی شود و قطعا در صورت استقرار دیگر با انبوه پروژه ها روبه رو نخواهیم شد.
رییس مجلس ادامه داد: امروز در بخش ساختاری و رفتاری دچار ضعف هستیم، در بحث ساختاری مسئله این است که اساس سازمان برنامه و بودجه، موضوع برنامه بود و بخش بودجه در وزارت اقتصاد قرار داشت اما در زمان هویدا پس از آن که درآمدهای نفتی افزایش یافت قسمت بودجه نیز به این سازمان افزوده شد و عملا بخش بودجه ریزی بر بخش توسعه غلبه کرد این در حالی است که این مسئله جز امور مشخص بوده و نباید سازمان را سرگرم آن کرد.
در پایان این مراسم، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رییس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی از لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل حمایت های مجلس از صنعت هوایی کشور با اهدای ماکت هواپیما قدردانی کردند.

نظر شما