شناسهٔ خبر: 150887 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هفته آینده تکلیف شهردار تهران روشن می‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع شنود را پیگیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر زن و شوهرها هم از شنود علیه هم استفاده می‌کنند. شهردار تهران هم تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزیر کشور نامه‌ای در خصوص اینکه شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، به شورای شهر ارسال کرده است، گفت: در فضای مجازی اطلاعات غلطی در این خصوص منتشر شده ولی تاکنون نامه‌ای از سوی وزیر کشور در این خصوص به شورا ارسال نشده است.

وی بیان داشت: معاون حقوقی رئیس‌جمهور و دیوان محاسبات اطلاعیه‌ای را در این خصوص ارائه دادند و باید تصمیم نهایی را وزیر کشور بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران  گفت:‌ در حال حاضر شرایط احراز بازنشستگی شهردار تهران مخدوش شده است که باید این موضوع روشن و شفاف شود.

هاشمی درباره بحث دوفوریتی که قرار است به مجلس شورای اسلامی در خصوص بازنشستگی تعدادی از افراد مطرح شود، گفت: قرار است بحث دوفوریتی در مجلس مطرح شود چرا که ارگان‌هایی مانند وزارت اطلاعات نیز با این قانون تعدادی از نیروهای خود را از دست می‌دهد و از سوی دیگر تعدادی از قضات دیوان عالی کشور که باتجربه هستند باید بر اساس این قانون بازنشسته شوند. بنابراین طرح دوفوریتی مطرح شده است که مجددا این قانون مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت:‌ تعداد بسیاری از شهردار کلانشهرها بر اساس این قانون باید بازنشسته شوند که مجلس می‌تواند مجددا این موضوع را بررسی کند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: این دوفوریت مجلس را گردن شورا و شهرداری نیندازید بلکه تعداد زیادی از ارگان‌ها در این موضوع درگیر هستند.

هاشمی گفت:‌ نهایتا تا یک هفته آینده شهردار تهران تعیین تکلیف خواهد شد و اعضای شورای شهر نیز به موقع اقدام لازم را برای جایگزین شهردار انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شنود مدیریت شهرداری‌ صحت دارد یا خیر، گفت:‌ این یک سوءتفاهمی بود که با صحبت‌های بعضی از افراد اتفاق افتاده و بنده پیگیری و رسیدگی خواهم کرد ولی شنود از صدر اسلام تا کنون مطرح بوده و زن و شوهرها هم از شنود علیه هم استفاده می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با رفتن حجت میرزایی از معاونت برنامه‌ریزی، تکلیف برنامه سوم شهرداری به کجا می‌رسد، گفت: در حال حاضر برنامه سوم به شورا آمده و در حال رسیدگی است و با هماهنگی شهرداری نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به عنوان نامزد شهرداری تهران حضور پیدا خواهید کرد، گفت: بنده در حال حاضر رئیس شورا هستم و جای خودم راحتم و برای خودم دردسر درست نمی‌کنم. شاید نام بنده نیز در ذهن بعضی از اعضای شورای شهر برای شهرداری تهران باشد.

وی گفت: در صورتی که شهردار تهران بازنشسته شود اعضای شورای شهر دیگر آن پروسه طولانی را طی نخواهند کرد و در مدت بسیار کوتاهی نسبت به انتخاب شهردار اقدام می‌کنیم.

نظر شما