شناسهٔ خبر: 150883 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی نمی‌خواهدباندخودرا برنجاند/معرفی شریعتمداری سیاسی کاری است

آلیا نماینده سابق مجلس گفت: روحانی نمی‌خواهد حلقه بسته و باندی اطراف خود را حتی به قیمت پایمال شدن حقوق مردم برنجاند زیرا نسبت به وابستگی به این حلقه و بخشی از جریان اصلاح‌طلبی حساس است.

به گزارش «نماینده» فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیرامون احتمال معرفی محمد شریعتمداری بعنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس جمهور به مجلس با تاکید بر اینکه یکی از ارکان و عناصر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه مجلس است، اظهار داشت: در هر مقطعی اگر مجلس در جایگاه خود قرار گرفته باشد، تصمیمات آن قطعا به نفع ملت خواهد بود؛ اما اگر بخشی از مجلس تحت تاثیر برخی القائات قرار بگیرند و بر اثر آن با طرحی یا موضوعی موافقت یا مخالفت کنند، قطعا هم نقش مجلس متزلزل خواهد شد و هم نتیجه به نفع مردم نخواهد بود.

وی افزود: برخی از دولتمردان دندان مجلس را شمرده اند و بر این باورند که اگر در فضایی برخی منویات و خواسته‌های خود را مطرح کنند موفق خواهند شد و بر اساس آن زمینه سازی‌ها مقدماتی را طی می‌کنند و سپس آن موضوع را مطرح می کنند که در زمینه بررسی لایحه CFT هم آن را دیدیم.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت روحانی در چندسال گذشته از خود ضعف مدیریتی نشان داده است، تصریح کرد: ضعف مدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص است و این ضعف مدیریت موجب به وجود آمدن فسادهایی چون واردات خودروهای لوکس خارج از ضوابط و مشکلات بخش صنعت شد. این ضعف‌ها تاجایی عیان است که همین مجلس با وزن و ترکیب فعلی، از این وزیر راضی نیست و حتی وقتی موضوع سوال یا استیضاح شریعتمداری مطرح می شود به مجلس بی اعتنایی می کند و حاضر نمی شود.

آلیا گفت: کمترین واکنش مجلس نسبت به وزیری که مجلس را قبول ندارد، ورود نکردن به بحث رای اعتماد به اوست. ارتباط مجلس و دولت باید بر اساس تعامل دو سویه باشد و دولت هم به این میزان که برخی از نمایندگان در خدمت دولت هستند، به جایگاه و شان مجلس احترام بگذارد. از طرفی این سوال مطرح است، کسی که در اداره وزارت صمت ناموفق بوده چگونه می‌تواند در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسائل و گروه هدف آن با مشکلات بیشتری مواجه است، عملکرد موفقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روحانی بسیار مقید به وام‌داری به گروه‌ها و اشخاص مختلف است، خاطرنشان کرد: اگر به اندازه‌ای که به این افراد مقید هستند به ملت و قسم خود مقید بودند؛ عاقبت به خیری در انتظار آنها و ملت بود. نمونه آن آقای سیف است که درحالیکه رئیس دیوان محاسبات موضوع انفصال ایشان و ضربه‌ای که به وضعیت اقتصادی و ملت زدند را مطرح می کند، رئیس جمهور وی را به عنوان مشاور خود معرفی می کند.

نماینده پیشین مجلس با انتقاد از بکارگیری افراد برکنارشده از سوی مجلس در سمت‌های دیگر از سوی رئیس جمهور، عنوان کرد: نقطه مقابل صداقت، سیاسی کاری است؛ روحانی نمی‌خواهد حلقه بسته و باندی دور خود را حتی به قیمت پایمال شدن حقوق مردم برنجاند و نسبت به وابستگی به این حلقه و بخشی از جریان اصلاح طلبی حساس است.

آلیا در پایان با بیان اینکه رئیس جمهوری موفق است که به دنبال راهکارهایی برای تقویت پشتوانه مردمی باشد و برای یک رئیس جمهور مناسب نیست به دنبال جذب عده‌ای محدود باشد، تاکید کرد: رئیس جمهور فضای مجلس را با توجه به موافقت با لایحه CFT برای سیاسی کاری مناسب دیده است و می خواهد شریعتمداری را بعنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

نظر شما