شناسهٔ خبر: 150879 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تکمیل پروژه سنگین مترو تهران - ورامین نیازمند تزریق اعتبارات

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نماینده مردم ورامین در مجلس بابیان اینکه بودجه پروژه مترو تهران – ورامین به لحاظ اعتباری بسیارسنگین است،گفت: روزانه به طور میانگین۱۰۰ هزار نفر از ورامین به تهران سفر می‌کنند بنابراین الزامی است،برای کنترل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت مترو تهران -ورامین اجرایی شود.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی درباره وضعیت  اجرایی  پروژه مترو  تهران -ورامین، گفت: احداث پروژه متروی حومه‌ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا یکی از پروژه هایی است که ضرورت آن نه تنها احساس می‌شود بلکه با توجه به حجم ورودی روزانه ۱۰۰ هزار نفر از  ورامین به  تهران، عملیاتی شدن  پروژه مذکور برای کنترل کیفیت هوا و ترافیک در استان  تهران  واجب است.

کاهش آلودگی هوا و تنظیم وضعیت ترافیک پایتخت با افتتاح  متروتهران،   قرچک، ورامین، پیشوا

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش آلودگی  هوا و تنظیم وضعیت ترافیک با افتتاح  متروتهران،   قرچک، ورامین، پیشوا  قابل اجرا است زیرا بسیاری مردم، راس ساعت ۵  بعد از ظهر به ورامین بازمی‌گردندکه این  مسئله ترافیک حومه جاده تهران – ورامین  را تشدید می‌کند.

 پروژه تهران-ورامین  درحدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

نقوی حسینی  افزود: اراده  لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی  برای اجرایی پروژه مترو تهران،   قرچک، ورامین، پیشوا  مشاهده نمی شود و این در حالی است که آقای اخوندی اعلام می‌کنند، بنده اعتقاد به قطار حومهای دارم بنابراین انتظار داریم، وزارت راه و شهرسازی پروژه مترو تهران – ورامین را که در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد پیشرفت داشته است را اجرایی کند.

اجرایی پروژه ریلی ورامین راهکار اساسی برای کاهش حجم تصادفات جاده ای  در حومه تهران

 و ی ادامه داد: پروژه خدمات ریلی ورامین، قرچک، پیشوا و تهران  راهکار اساسی برای کاهش حجم تصادفات و کنترل بخشی از ترافیک کلان شهر تهران است اما متاسفانه پروژه مترو از منظر حجم کارسنگین است اما اعتبارت فوق به نحو مطلوب تزریق نمی شود تا بتوان  این پروژه حیاتی  را اجرایی کرد.

  نقوی حسینی  افزود: توسعه  حمل و نقل همگانی و استفاده بهینه از سیاست گذاری کاهش ترافیک در کلان شهرها  امری ضروری است بنابراین می بایست، دولت نگاه ویژه به اجرایی مترو حومه تهران- ورامین داشته باشد و این در حالی است که  دولت باید با یک برنامه‌ریزی کاربردی  ناوگان  مترو  را باتوجه به حجم تردد در جاده ها تهران – ورامین  را افزایش دهد.

کمبود  بودجه و سنگینی کار سدی برای سرعت بخشیدن به پروژه تهران -ورامین

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس یادآورشد:کمبود بودجه و سنگینی کار سدی برای سرعت بخشیدن به این  پروژه بسیار حیاتی در حوزه حمل ونقل مترو است.

نظر شما