شناسهٔ خبر: 150861 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خجسته:مخالفت نمایندگان با حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه‌ها

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اعلام کرد که نمایندگان مخالف حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه‌ها هستند.

به گزارش «نماینده»، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اعلام دریافت گزارشاتی مبنی بر تاخیر در تحویل خودرو های پیش فروش شده به مشتریان در شرکت های خودرو سازی گفت: شرکت های خودرو سازی اکنون و پس از ثبت نام هزاران نفر از مشتریان در طرح های پیش فروش خودرو صاحب سرمایه های کلانی هستند و لازم است هر چه سریع تر نسبت به اجرای تعهدات گذشته ی خود اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وجود واسطه گری در فروش مواد اولیه به قطعه سازان و عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودرو سازان گفت: گزارشات متعددی از عدم تحویل خودرو ها از طریق سامانه ضد فساد مجلس شورای اسلامی به دست ما رسیده است که بیانگر عدم تحویل خودرو ها در زمان های تعهد شده است

امیر خجسته افزود : صنایع فعال در حوزه ساخت انواع قطعات درگیر مشکلات فراوانی هستند و لازم است دولت برای جلوگیری از ورشکستی و کنترل قیمت ها نسبت به قطع فعالیت های واسطه گری در این حوزه اقدام نماید. البته لازم است قوه قضائیه نیز همانطور که در حوزه مبارزه با اختلالات بازار ارز به خوبی ورود پیدا کرد در این حوزه نیز با جدیت نسبت به برخورد با متخلفان اقدام نماید.

وی افزود: شرکت های خودرو سازی نیز باید مکلف شوند ضمن در نظر گرفتن افزایش قیمت قطعات، دیون خود به صنایع قطعه سازی را پرداخت نمایند و مانع از ورشکستگی این صنعت مهم گردند. کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز آماده دریافت اسناد مربوط به مطالبات قطعه سازان برای پیگیری است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر لزوم تمرکز وزیر صمت بر وزارتخانه تحت مسئولیت خود از مخالفت جدی نمایندگان با حضور شریعتمداری در سایر وزارتخانه ها خبر داد: در شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران لازم است افراد در مسئولیت های مختلف تمامی تمرکز خود را بر حل مشکلات در حیطه تحت امر خود به کار گیرند اینکه وقتی یک وزیر بواسطه عملکرد ناکارآمد خود در آستانه استیضاح توسط نمایندگان ملت قرار می گیرد و زمزمه هایی مبنی بر حضور ایشان در سایر وزارتخانه ها مطرح می گردد امری عجیب است. مگر ما در بحث افراد و مدیران نیز دچار تحریم های امریکا هستیم که قحط الرجال و کمبود فرد متخصص برای تصدی پس وزارت شایع شده است.

نظر شما