شناسهٔ خبر: 150860 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تجربه نفت ۱۲۰ دلاری در ماه های آینده بازار طلای سیاه

فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت:طی ماه های آینده قیمت نفت به بیش از ۱۲۰ دلار رسیده و برودت هوا و سرمای پیش رو در اروپا و آمریکا و مشکلاتی که در تولید و عرضه نفت برای عربستان و برخی کشورها ایجاد شده حتما به این چالش دامن می زند.

به گزارش «نماینده»، فریدون حسوند با اشاره به نوسانات قیمت نفت، گفت: طی ماه های آینده قیمت نفت به بیش از 120 دلار رسیده و برودت هوا و سرمای پیش رو در اروپا و آمریکا و مشکلاتی که در تولید و عرضه نفت برای عربستان و برخی کشورها ایجاد شده حتما به این چالش دامن می زند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: تاکنون برخی کشورها از ذخایر خود استفاده کرده اند تا شاید ثباتی در بازار نفت ایجاد شود، اما با پایان این ذخایر  حتی نمی‌توانند سهمیه تعیین شده سقف اوپک خود را به تولید برسانند.

عامل افزایش قیمت نفت کسی جز ترامپ نیست

وی با بیان اینکه عامل افزایش قیمت نفت کسی جز ترامپ نیست، ادامه داد: ترامپ با تحریم های ظالمانه به کشورهای مختلف و ملت خود فشار اقتصادی وارد کرده  است، لذا در شرایط کنونی هیچ راهی جز اینکه تحریم‌ها برداشته شود وجود نداشته و اعضای اوپک و غیر اوپک نیز نمی توانند کمبود نفت را در بازار جهانی جبران کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تحریم به جای فشار بر مردم ایران به مردم آمریکا فشار وارد می‌کند، اظهار داشت: نتیجه تحریم های آمریکا معکوس می شود و حتی اگر در اثر تحریم فروش نفت ایران کاهش یابد با افزایش قیمت نفت فروش بیش از اهداف تعیین شده مورد نظر برای کشور ارزآوری داشته و برای کشور مفید خواهد بود.

صادرات نفت ایران در دوران تحریم ها به صفر نمی رسد

وی بیان اینکه ایران در فروش نفت تنها به سمت خریداران سنتی خود معطوف نمی‌شود، افزود: خریداران سنتی و بخش‌های دیگری در دنیا خواهان خرید نفت ایران هستند و صادرات نفت ایران در دوران تحریم ها به صفر نمی رسد.

حسنوند با اشاره به اینکه تحریم از نظر ایران از ۱۳ آبان شروع نمی شود بلکه در سال های گذشته با شدت و حدت و با اجماع جهانی ایران تحریم بوده است، ادامه داد: این بار تحریم ها اجماع جهانی را به دنبال نخواهد داشت و کشورهای هم پیمان ایران، خریداران سنتی و کشورهای اروپایی در این تحریم با آمریکا همراهی نمی‌کنند و آمریکا تنها است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحریم ها از چند ماه قبل از سوی آمریکا و فشار به کشورها و شرکت ها آغاز شده است، تصریح کرد: ایران برنامه ها و بسته های خود را برای تشدید تحریم در نظر گرفته و در عمل اثبات می‌شود که بازنده تحریم کسی جز آمریکا نخواهد بود و تحریم فشار اقتصادی بر ملت آمریکا و شکست سیاست های ترامپ را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما