شناسهٔ خبر: 150859 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسن بیگی: نرخ کاذب ارز اقتصاد خانوار را تضعیف کرده است

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:اقتصاد خانوارها از بابت نرخ کاذب ارز تضعیف شده است.

به گزارش «نماینده»،شهباز حسن پور بیگلری درباره وضعیت نقدینگی در کشور گفت:نوسانات شدید ارزی در ماه های اخیر و تلاطم شدید در بازارها بار دیگر اثبات کرد برای مدیریت نقدینگی تصمیم عملیاتی اتخاذ نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه مبالغ قابل توجهی ارز در خانه ها  انبار شود در حالی که بخش تولید نیازمند نقدینگی بوده بیانگر این است در برنامه ریزی های اقتصادی عملکرد ضعیفی وجود دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بیان نقدهای سازنده اقتصادی نکته مثبتی است و مسئولان اقتصادی باید از نقدهای سازنده استفاده موثر داشته باشند.

اقتصاد خانوارها از بابت نرخ کاذب ارز تضعیف شده است

حسن پور در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:منطقی شدن قیمت دلار و بازگشت آرامش به بازار ارز از اولویت های بدیهی اقتصاد است چرا که اقتصاد خانوارها از بابت نرخ کاذب ارز تضعیف شده است.

وی ادامه داد:با توجه به درآمدهای ارزی در ماه های گذشته و تقاضای واقعی ارز در بازار در صورت مدیریت صحیح بازار می توان ثبات را به بازار باز گرداند و قیمت دلار را بیشتر کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد:باید بازار سرمایه نیز عملکرد بهتری داشته باشد تا بتوان در شرایطی که نقدینگی سرگردان وجود دارد بخشی از نقدینگی روانه این بازار شود.

نظر شما