شناسهٔ خبر: 150854 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمالی پور:طرح استیضاح «وزیر جهاد کشاورزی» با 50 امضا کلید خورد

حجتی/2 نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از تهیه طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیش از 50 امضا نمایندگان در مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس مجلس شورای اسلامی، با اعلام تهیه طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این طرح تا کنون به امضاء 50 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

وی افزود: طی مدت اخیر ما منتظر بودیم تا آن اهداف از پیش تعیین شده در حوزه کشاورزی و نهادهای کشاورزی و همچنین اقلام مورد نیاز کشاورزان تأمین شود.

کمالی‌پور ادامه داد:با توجه به اینکه در حال حاضر در فصل کاشت هستیم متأسفانه راندمان تولید کشاورزی به حداقل رسیده و در حال حاضر کشاورزان که در حوزه تأمین ملزومات بخش کشاورزی دچار مشکل شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد:‌ امروز یکی از نیازهای اساسی کشاورزان در بحث محصولات کشاورزی و ملزومات مرتبط با آن است اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه مستقیمی برای کمک به بخش کشاورزی کشور ندارد.

وی بی‌سر و سامانی ناشی از سهل‌انگاری و عدم نگاه کارشناسی به مسائل در این حوزه را از جمله موارد اصلی کلید خوردن طرح استیضاح حجتی عنوان کرد و گفت:‌این موارد باعث شده که ما شاهد وفور تولیدات و خرابی آنها باشیم و در نتیجه شاهد کاهش این محصولات باشیم.

کمالی‌پور عدم تنظیم بازار در حوزه کشاورزی و سایر موارد مرتبط با ان را از جمله مواردی خواند که باعث شده کشاورزی کشور به نابودی کشیده شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس بر همین اساس اضافه کرد: البته این تنها موردی از موارد استیضاح است در واقع طرح استیضاح در خصوص مسائل ملی که وزیر جهاد کشاورزی باید به آن عمل می‌کرده و نکرده در این طرح قید شده است و تا کنون 50 نماینده آن را امضاء کرده‌اند و نمایندگانی که تا کنون پای این طرح را امضاء کرده‌اند با قاطعیت و مصمم عنوان کردند که به صورت جدی پای این موضوع می‌ایستیم و امضاء خود را پس نمی‌گیریم.

وی با اعلام اینکه در طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی 40 محور به صورت ملی و کلان عنوان شده است، گفت: در اولین روز کاری مجلس پس از تعطیلات نمایندگان این طرح روند قانونی خود را طی می‌کند البته تا این لحظه 50 امضاء برای طرح جمع‌آوری شده اما همچنان در حال افزایش است.

نظر شما