شناسهٔ خبر: 150848 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ورود بیش از 12 هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران

پخش شربت نذری در بین زائران اربعین هم‌زمان با ورود نخستین گروه از زوار خارجی عتبات عالیات به‌واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا به خاک جمهوری اسلامی دو موکب در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) و محوطه پایانه مرزی این شهرستان جهت اسکان و پذیرایی از زوار خارجی پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی برپا شد.

به گزارش «نماینده»،همه‌ساله در آستانه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، مسلمانان کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه به‌واسطه عبور از مرز زمینی این شهرستان به کربلای معلی و نجف اشرف اعزام می‌شوند تا حرم اباعبدالله حسین(ع) و حضرت علی(ع) را از نزدیک زیارت کنند.

ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا نیز به ریاست فرماندار این شهرستان و دیگر اعضای عضو ستاد از چند ماه پیش فعالیت‌ها و اقدامات خود را مبنی‌بر استقبال، پذیرایی و سامان‌دهی زوار خارجی عتبات عالیات آغاز کرده و دراین‌خصوص تاکنون، هفت کمیته تخصصی تشکیل و بالغ‌بر 10 عنوان جلسه برگزار شده است.

ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا تعداد زوار خارجی عتبات عالیات امسال که به‌واسطه عبور از مرز زمینی این شهرستان به کربلای معلی اعزام می‌شوند را بیش از 12 هزار نفر و اغلب از کشور جمهوری آذربایجان پیش‌بینی‌کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همایش هم‌اندیشی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حضور زوار خارجی عتبات عالیات در شهرستان آستارا ازجمله برنامه‌های شاخصی است که امسال برای نخستین‌بار در دستور کار ستاد اربعین حسینی این شهرستان قرارگرفته که 24 مهر ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان آستارا برگزار می‌شود.

برپایی دو موکب اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات

مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هم‌اکنون یک موکب در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) و یک موکب نیز در محوطه پایانه مرزی این شهرستان جهت اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات برپا شده‌اند.

جمشید مهدوی با بیان اینکه خدمات اسکان و پذیرایی از زوار خارجی عتبات عالیات در موکب‌های مذکور به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شوند تصریح کرد: خدماتی که هنگام ورود زائران خارجی از مرز زمینی شهرستان آستارا به آن‌ها ارائه می‌شود، در هنگام بازگشت نیز با کیفیت مناسبی ارائه خواهد شد.

ورود نخستین گروه از زوار خارجی عتبات عالیات به آستارا

مدیر پایانه مرزی شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: نخستین گروه از زوار خارجی عتبات عالیات شامل 60 نفر از مسلمانان مرد جمهوری آذربایجان در قالب دو کارون به‌واسطه مرز زمینی این شهرستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

جلال دیانسایی با بیان اینکه نخستین گروه از زوار خارجی عتبات عالیات هم‌اکنون در موکب پایانه مرزی شهرستان آستارا اسکان داده شده‌اند تصریح کرد: این موکب به نمازخانه، صرافی، نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی، غرفه پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و غرفه ارائه خدمات درمانی مجهز است.

پویایی اقتصاد منطقه با ترویچ گردشگری مذهبی

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا نیز در گفت‌وگو با فارس ضمن‌تأکید به حضور دستگاه‌های امدادرسان نظیر فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی در کنار موکب‌ها اظهار کرد: اعضای ستاد و کمیته‌های هفت‌گانه از ظرفیت خیرین برای ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به زوار خارجی عتبات عالیات استفاده کنند.

یونس رنجکش اربعین حسینی را فرصت خوبی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی دانست و تصریح کرد: در چند سال اخیر با برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، فرصت‌های جدیدی در حوزه گردشگری مذهبی ایجاد شده است که این فرصت‌ها را در راستای پویای اقتصاد منطقه می‌توان به خدمت گرفت.

نظر شما