شناسهٔ خبر: 150843 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سردار سلامی:

آمادگی نیروهای مسلح برای برخورد با دشمنان در هر سطحی

سردار سلامی/2 جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای نظامی ایران در وضعیت کنونی آمادگی هرگونه برخورد و مقابله‌ای با دشمنان را در هر سطحی دارا هستند.

به گزارش«نماینده»، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) که در ستاد فرماندهی سپاه قم برگزار شد، اظهار داشت: ایران در مقطع بسیار حساس و خطیری از تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارد، حساس‌بودن دوران کنونی به‌معنای خطرناک‌بودن نیست.

وی افزود: در دوران حساس کنونی باید موقعیت خود را به‌درستی شناخته و از وضعیت و موقعیت خود در برابر دشمنان درک درستی داشته باشیم، چراکه دشمنان می‌خواهند القاء کنند در نظام موازنه قدرت، آن‌ها قدرتمند هستند و انقلاب اسلامی از قدرت چندانی برخوردار نیست، دشمن می‌خواهد قلوب ما را متزلزل کرده تا از رهگذر این جنگ روانی اهداف خود را به‌پیش ببرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان برخی از مؤلفه‌های قدرت و توان نیروهای مسلح کشور گفت: حقیقت این بوده که انقلاب اسلامی از هر زمان و تاریخی قدرتمندتر است، شکوه ظاهری قدرت‌های بزرگ هرگز برای ما هراس‌انگیز نبوده و واهمه‌ای در دل نیروهای مسلح ایجاد نمی‌کند، طبق آیات الهی اگر همه قدرت‌های غیرالهی متحد شوند قدرت خلقت یک پشه را نداشته و نمی‌توانند خود را از شر آن محفوظ نگه‌ دارند.

سردار سلامی ادامه داد: منطق قرآن منطق حق و حقیقت بوده و آن چیزی که بیان می‌کند دقیقاً بر مبنای حقائق و اصول ثابت است، براساس آیات قرآن هرگاه مؤمنان اطمینان قلبی پیدا می‌کنند نشان‌دهنده رسیدن بشارت‌های الهی در دل مؤمنان و نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: برای اینکه ثابت شود نیروهای مسلح ما در موقعیت برتر قرار داشته و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد باید به نصرت‌های الهی در طول چهار دهه انقلاب مراجعه کنیم که بشارت‌های الهی به‌صورت مستمر دو دوران مختلف انقلاب اسلامی را قدرتمندتر از همیشه کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان برخی از مهم‌ترین عوامل عصبانیت دشمنان در برابر نظام اسلامی تصریح کرد: علت اصلی عربده‌جویی و سروصداهای دشمنان به‌دلیل شکست‌های متوالی و خفت‌بار آن‌ها از نیروهای مسلح در سطح داخلی و بین‌المللی است، انقلاب اسلامی در اوج قدرت و اعتلای امپراتوری آمریکا نظام پهلوی را ساقط کرد که این مسئله یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکایی‌ها در قرن اخیر بوده است.

سردار سلامی ابراز کرد: هرگاه نور اسلام به‌سمت روشنایی و نفوذ و توسعه حرکت کرده دشمنان در پی خاموشی آن نور و جلوگیری از رسوخ و نفوذ آن برنامه‌ریزی کردند که این مسئله از صدر اسلام سابقه داشته و به دوران کنونی محدود نمی‌شود، عقب‌نشینی جامعه از آرمان‌های اصیل انقلابی خواسته و هدف دشمنان در وضعیت کنونی است.

وی با اشاره به برخی از جلوه‌های شکست آمریکا در برابر نام مقدس اسلامی تأکید کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی در حوزه نظامی، فرهنگی، محاصره اقتصادی، عقب‌نشینی در جهان اسلام، رشد و توسعه شتابان قدرت جدیدی به‌نام اسلام در جهان اسلام و  برچیده شدن ردپای استکبار از جهان اسلام شکست‌ خورده‌اند، این‌ها بخشی از جهان واقعیت‌ها و حقایق کنونی است که در تمام این امور آمریکا در برابر نظام اسلامی شکست‌خورده است.

وی تأکید کرد: آمریکا در سال ۷ تریلیون دلار برای پیشبرد اهداف نظامی خود هزینه می‌کند، ولی ایران و نیروهای مجاهد و فداکار اسلامی در کشورهای اسلامی مانع از رسیدن آن‌ها به اهداف خود بین کشورهای اسلامی و منطقه غرب‌آسیا شده‌اند، امروز آمریکا در حاشیه تحولات ایستاده و قدرت ایجاد حتی یک تحرک و حرکت کوچک سیاسی و نظامی را ندارد.

سردار سلامی بیان کرد: عظیم‌ترین گنجینه سعادت امروز جامعه رهنمودها و منویات ولی‌فقیه است که همچون ستاره‌ای در دل شب‌های تار راه‌های برون‌رفت از مشکلات و موانع را نشان می‌دهد. امروز ایران به مرحله‌ای رسیده است که دشمن را از منطقه راهبردی خارج کرده است، امروز نفوذ دشمن در منطقه از بین رفته درحالی که نفوذ و قدرت ایران در سطح منطقه به‌صورت مستمر افزایش پیداکرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی از جلوه‌های شکست دشمنان در منطقه ابراز کرد: هراندازه که دشمن در سیاست‌های خود در منطقه شکست‌خورده، اما ایران موفق بوده و توانسته به اهداف خود برسد. امروز در برابر اهداف و اقدامات دشمنان فقط یک‌سخن می‌توان گفت و آن نیز این بوده که "دشمن نتوانسته است" و به هیچ‌یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است. دشمن در پی آن بود که ایران را در یک  انزوای سیاسی کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، ارعاب تمام‌عیار نظامی و جنگ روانی قرار دهد که در این عرصه نیز دشمن شکست‌خورده و مغموم مانده است.

وی ادامه داد:  آمریکا در انزوای سیاسی قرار داشته و ائتلاف‌های سیاسی مختلفی در برابر آن‌ها در حال شکل‌گیری است. بسیاری از دوستان سابق آمریکا امروز در برابر آن‌ها قرار گرفته‌اند، آمریکا در یک انزوای نسبی قرار گرفته است، ایران هرگز در انزوا قرار نمی‌گیرد چراکه هیچ‌یک از تحولات منطقه بدون حضور ایران قابل تحقق و به‌ثمر رسیدن نیست و ازاین‌رو نیز آن‌ها در هر مسئله و حادثه‌ای به ایران نیازمند هستند.

سردار سلامی عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز سبب برخی دشواری‌های اقتصادی شده اما هیچ‌گونه کمبودی در تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود نداشته و احساس نمی‌شود، دشمن برای مشاهده شکست خود در تحریم اقتصادی تمام‌عیار خود می‌تواند چندساعتی در خیابان‌ها و فروشگاه‌های مختلف کشور قدم بزند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر درماندگی نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در خلیج‌فارس بیان کرد: شکست فراخوان‌های مستمر دشمنان برای تجمعات و اعتصابات دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی است، با رصد قدرت نظامی دشمنان اثبات شده که توان نظامی و روانی دشمن فرسوده شده است، دیگر در خلیج فارس اثر چندانی از ناوها و کشتی‌های گشتی آمریکاییان نیست، انقلاب اسلام روح و روان دشمنان را افسرده و تجهیزات و قوای نظامی آن‌ها را فرسوده کرده است.

وی تأکید کرد: به‌فرموده مقام معظم رهبری به‌زودی شاهد شکست‌های سنگین‌تری در جبهه استکبار خواهیم بود، نیروهای نظامی ایران در وضعیت کنونی آمادگی هرگونه برخورد و مقابله‌ای با دشمنان را در هر سطحی داراست.

برچسب‌ها:

نظر شما