شناسهٔ خبر: 150840 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرونده انفصال سیف، در تجدیدنظر است

اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفت: درخصوص پرونده آقای سیف، دیوان محاسبات جرمی تشخیص نداده و پرونده‌ای به قوه قضائیه نفرستاده و تا جایی هم که اطلاع دارم این رای در مرحله تجدیدنظر خواهی در دیوان محاسبات است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه یکصدوسی‌ودومین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره شکایت رئیس دولت اصلاحات از برخی نمایندگان اظهار کرد: تا جایی که می‌دانم از چهار نفر شکایت شده است اما نمی‌دانم این افراد چه کسانی هستند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره پرونده شکایت رئیس دولت اصلاحات از شریعتمداری و سردار نقدی که زمان زیادی از تشکیل آنها می‌گذرد اظهار داشت: پرونده‌ای که در دادسرا مطرح می شود، دو حالت دارد. یک وقت پرونده راکد می‌ماند و هیچ کاری نمی شود که حتما خلاف است اما یک موقعی احضارها انجام و استعلام‌ها انجام می شود و ممکن است زمان ببرد و زمان هم می برد که پرونده های گوناگون است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره صدور حکم انفصال از خدمت سیف گفت: مواردی که دیوان محاسبات رسیدگی می کند، صرف تخلف است و خودشان دادستان و تجدیدنظر دارند و به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود. اگر در اثنای رسیدگی برسند، پرونده را به قوه قضائیه می‌فرستند و در خصوص این مورد دیوان محاسبات جرمی تشخیص نداده و پرونده‌ای به قوه قضائیه نفرستاده و تا جایی هم که اطلاع دارم این رای در مرحله تجدیدنظر خواهی در دیوان محاسبات است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره متهمان متواری پرونده‌های اقتصادی اخیر و اینکه سرنوشت آنها چه می‌شود افزود: اینکه نفراتی که گفتید الان فراری هستند یا خیر، اطلاع ندارم و اینکه متهمان برخی پرونده‌ها متهمان با قرار آزاد شده بودند و اینکه الان در دسترس هستند یا خیر نیز اطلاع ندارم.  

وی گفت: از نیروهای انتظامی تشکر می کنم که در یکی دو سال اخیر در این خصوص فعال‌تر شدند و ارتباط و تلاش‌شان در پلیس بین‌المللی زیادتر شده و سعی می کنند متواریان را بازگردانند که نمونه آن مدیرعامل سکه ثامن بود. کسانی که در مظان اتهام هستند، اگر در کشور خود بمانند و فرار نکنند و حتی اگر محکوم شوند، معلوم نیست که هزینه‌شان بیشتر از زمانی که فرار می کنند، نشود. بنابراین تذکر همیشکی من این بوده که از کشور نروند و اگر هم خارج شدند برگردند. اخیرا یک موردی محکوم شده بود که اقدام شده و قاضی دستور داده و نیروی انتظامی دنبال کرده و طرف را در خارج از کشور بازداشت کردند و گفته‌ایم زود برگردانند و همه چیز هم دست ایران نیست و خانواده‌اش دست به دامن ما شده که هر چه سریعتر به ایران برگردانند.

نظر شما