شناسهٔ خبر: 150838 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

الحاق به CFT پازل توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران را تکمیل می‌کند

حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: لایحه مربوط به CFT پازل توطئه های دشمن علیه ملت ایران را تکمیل می کند.

به گزارش«نماینده»، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: هرسال راهپیمایی اربعین با شکوه‌تر از سال و سال‌های گذشته برگزار می شود و با حضور گسترده اهل سنت و حتی ادیان دیگر و نیز آزادیخواهان جهان معلوم می شود که یک رازی در این استقبال نهفته است.

وی افزود: مردم جهان با گرامیداشت یاد امام حسین(ع) و اصحاب و یاران و اهل بیت مظلومش در حقیقت به پاسداشت آزادی، حریت و رعایت حقوق بشر به راهپیمایی اربعین نگاه می کنند. فرهنگ عاشورا و اربعین امروز در حال جهانی شدن است. مفاهیمی چون مبارزه با ظلم و ستم و معنای واقعی آزادی که همان بندگی خداست روز به روز با بازخوانی کربلا و عاشورا روشن تر می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس گفت: لوایح چهار قلو در سیستم قانونگذاری کشور باید فرآیند رسیدگی خود را طی کند. نظر رهبری در مورد کنوانسیون‌های جهانی در ملاقات با نمایندگان مجلس صریح عنوان شده است اما اعلام این نظر مانع از طی شدن کنوانسیون‌ها در فرآیند رسیدگی نهادهای قانونی نیست.

حبیبی تاکید کرد: متأسفانه وزیر اقتصاد پیشین در دولت روحانی تعهداتی در مورد پذیرش FATF داده و دولت هم آن را عملیاتی کرده است؛ بدون اینکه FATF عضویت ما را بپذیرد ما یکسویه داریم به این تعهدات عمل می‌کنیم. تصویب آن در مجلس همانطور که وزیر خارجه گفته است مشکل ما را در مبادلات پولی حل نمی‌کند اما مشکلات آمریکا در دسترسی به اطلاعات اقتصادی ما را حل می‌کند؛ آنها در نبرد اقتصادی با ملت ایران از این اطلاعات سود می‌برند.

وی با اشاره به خصومت دولت آمریکا با ملت ایران گفت: آمریکایی‌ها یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ما را ساماندهی کرده اند و زیر ساخت‌های عملی و علمی آن را هم طی ۳۰ سال گذشته بوجود آورده‌اند.  FATF و یا بهتر بگوئیم لایحه مربوط به CFT پازل توطئه های دشمن علیه ملت ایران را تکمیل می کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: چه خوب بود نمایندگان با شفاف سازی رأی خود به هنگام تصویب CFT مخالفت نمی‌کردند و این موضوع در تاریخ قانونگذاری کشور ثبت می‌شد که آیا آنها منافع و مصالح ملی را رعایت کرده اند یا به چیز دیگری فکر می کردند.

حبیبی گفت: آنچه در مجلس تصویب شده است قاعدتاً در شورای نگهبان و اگر لازم شد در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می‌شود. محصول کار هرچه شد باید بپذیریم و کسانی که موافق یا مخالف بودند مسئولیت هزینه آن برای ملت را بپذیرند.

وی تصریح کرد: با آنچه تصویب شد ممکن است نظر FATF را تأمین نکند و آنها همچنان بر طبل تحریم علیه ملت ایران بکوبند کما اینکه علیرغم اجرای بخش عظیمی از تعهدات ایران در FATF بی آنکه آنان هنوز عضویت ما را پذیرفته باشند، در حال عملیاتی شدن است. در این معاهده نیز مانند برجام اجرای تعهدات یک سویه است و آنهایی که تعهد دارند در ازای اجرای تعهدات به ما سرویس بدهند و تحریم‌ها را بردارند تاکنون هیچ کار مؤثری انجام نداده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر سران سه قوه با رهبر انقلاب و بیانات معظم له در این باره گفت: با آنکه رهبری به سه قوه به ویژه دولت اختیارات وسیعی داده اند اما عملاً بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی هنوز به قوت خود باقی است. مردم از کاهش ارزش ریال در مقابل دلار اعتراض دارند. تورم، بیکاری و رکود همچنان سایه خود را بر اقتصاد ایران گسترده است با آنکه پیشنهادات خوبی از سوی فعالان اقتصادی، سیاسی و دانشگاهی به دولت برای برون رفت از مشکلات مطرح می‌شود. دولت به این پیشنهادات اعتنایی ندارد و حتی به پیشنهادات کارشناسی داخل دولت هم بی اعتنا است.

حبیبی خاطر نشان کرد: ما معتفدیم هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد منتهی حل مشکلات در گرو کار جهادی و مخلصانه و عالمانه است. مدیران خسته، بسته و بی برنامه مرد این دوران نیستند. آقای روحانی باید فکری برای آنها بکنند.

وی تصریح کرد: در بعد سیاست خارجی نیز، دولت همه تخم مرغ های خود را درون سبد برجام و سپس FATF قرار داده است که نتیجه‌ای جز «هیچ» نخواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما با روسیه روابط راهبردی داریم؛ آنها دهها پیشنهاد در حوزه اقتصادی دارند بویژه در حوزه نفت اما تحرکی در دولت بخصوص وزارت نفت دیده نمی شود؛ در رابطه با چین و هند هم که خریداران اصلی ما در نفت هستند ما سفیر نداریم. دولت همچنان در این مورد کوتاهی های غیرقابل توجهی دارد.

حبیبی گفت: روابط با شرق یعنی هر آنچه که امروز در برابر زیاده خواهی آمریکا و غرب قرار دارد، سامان نگرفته است؛ در این مورد توقع کار بیشتری از وزارت امور خارجه داریم.

وی با اشاره به بیانیه ۲۹۰ نفر از اصلاح طلبان در مورد مسائل جاری کشور، گفت: متأسفانه پشت پرده بی‌عملی دولت تفکری پوسیده، ناکارآمد، ناکاربلد وجود دارد که حل مشکلات را با مذاکره و نهایتا تسلیم در برابر دشمن می‌پسندد. آنها منکر ظرفیت‌های عظیم ملت در مقابله با دشمن هستند و درک درستی از دشمنی آمریکا ندارند و جز به تسلیم به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تجلیل از بیانیه روشنگرانه ۹۰۰ استاد دانشگاه در پاسخ به بیانیه اصلاح طلبان گفت: انصافاً صدور این بیانیه و منطق روشنگرانه آن با سند و مدرک قابل تجلیل و ستایش است. آنچه اصلاح‌طلبان می‌بینند فقط «بحران» و «بن بست» است و آنچه رهبری و طرفداران انقلاب در مواجهه با نبرد اقتصادی و رسانه ای دشمن ملاحظه می فرمایند «ظرفیت» و «راه حل» است؛ این دو دیدگاه یکی غیر علمی و بی اساس و دیگری علمی و عملی است.

حبیبی گفت: ملت ما ۴۰ سال است با اقتدار در برابر آمریکا ایستاده و سر خم نکرده است و ۴۰ سال دیگر هم به همین منوال خواهد بود.

وی با اشاره به بخشی از بیانیه ۹۰۰ استاد دانشگاه اظهار کرد: بخشی از این بیانیه مستندات خوب و محکمی درباره پیشرفت‌های اعجاب انگیز ایران اسلامی در ۴۰ سال اخیر است. این دستاوردها و پیشرفت‌ها ظرفیت پایداری ما را در برابر دشمن نشان می‌دهد، چرا نباید از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: دولت دچار مشکلاتی است که باید این مشکلات خود را با استفاده از مدیران جوان و جهادی حل کند تا بتواند به مطالبات مردم و وعده هایی که داده پاسخگو باشد.

نظر شما