شناسهٔ خبر: 150833 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هزینه ماهانه هر عضو شورا ۵.۹ میلیون است

شورای شهر عضو شورای شهر تهران گفت: ماهانه هر عضو شورای شهر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد که می‌توان از این هزینه‌ها به برگزاری مراسم اربعین اختصاص داد.

به گزارش«نماینده»، حسن رسولی در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در مخالفت با کمک شهرداری برای مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: در دو ردیف هزینه‌ای و سرمایه‌ای بودجه سال ۹۷ حدود ۶۷ میلیارد تومان در اختیار شهردار تهران قرار گرفته است تا بر اساس تشخیص خود هزینه کند.

وی ادامه داد:‌از سوی دیگر نیز ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به شهرداری اجازه کمک داده شده است تا به عنوان اجرای برنامه آئینی و عاشورایی نه اربعین حسینی هزینه کند.

رسولی گفت:‌ به عبارتی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت جاری و تملک دارایی در اختیار شهرداری تهران گذاشته شده تا در هر موضوعی که به لحاظ مدیریتی تشخیص می‌دهد از جمله برنامه اربعین هزینه کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. امروز عده‌ کثیری از طلبکاراناز شهرداری بلاتکلیف هستند، خانواده‌ای که سال‌ها قبل ملک خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهری به قیمت کارشناسی قبل از گران شدن دلار در اختیار شهرداری گذاشته هنوز پول‌شان را دریافت نکردند و امروز خانه به دوش هستند.

وی گفت: پیمانکارانی که در زندان هستند و خانواده‌هایی به طلاق کشیده شده‌اند بنابر این خواهش می‌کنم اعضای شورای شهر روزهای دوشنبه به معاونت مالی و اداری شهرداری سری بزنند و ببینند که شهرداری با چه وضعیتی مواجه است.

رسولی بیان داشت: برخی از دوستان از من می‌خواهند که با این لایحه مخالفت نکنم زیرا در سطح جامعه مناسب نیست که عنوان نیست عضو شورای برای هزینه‌کرد برگزاری مراسم اربعین توسط شهرداری مخالف هستیم. ما نمایندگان مردم هستیم و باید انتخاب کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: هزینه نکردن در این باره نفع ما است ما وکیل مردم هستیم و باید منافع شهروندان را انتخاب کنیم. گردگویی مناسب  جایگاه وکلای مردم نیست، قطعاً بر اساس تشخیصم و وظیفه دینی و اخلاقی و سوگندی که برای مردم یاد کردم که مدافع حقوق آنها باشیم و از بیت‌المال صیانت کنیم مخالف این لایحه هستم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزینه ماهانه هر عضو شورای شهر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است گفت:‌به نمایندگی از سوی شورا آمادگی دارم در صورت توافق هر چند ماه که اعضا می‌خواهند از این هزینه‌ها برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تخصیص دهم از روز اول اعلام شده که ما شفاف، صادق و سالم هستیم و در این مورد نیز شفاف و بی‌رو دروایستی عمل کنیم.

وی افزود: شهردار تهران اختیار دارد که از ردیف اعتباری که حدود ۷۰ میلیارد تومان است برای کمک به برگزاری مراسم اربعین هزینه کند و اینکه این کمک به صورت لایحه یا طرح باشد فرقی نمی‌کند و از اعضای شورای شهر تهران خواهش می‌کنم که با مردم روراست باشند و گرفتار سیاسی‌کاری نشوند.

نظر شما