شناسهٔ خبر: 150822 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد

جلسه روحانی با اصلاح‌طلبان نمایشی بود/ روند اجرایی دولت تغییر نخواهد کرد

ناصری/2 عضو شورای مشورتی رئیس‌جمهور اصلاحات تصریح کرد: روحانی در مواقع خیلی حساس‌تر باید مشورت می‌گرفت و عمل می‌کرد اما تجربه نشان داده که ایشان قصد این کار را ندارد و با این جمع هم اگر دیدار کردند اثری در روندها نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دیدار اصلاح‌طلبان با حسن روحانی گفته که این دیدار اتفاق خاصی نبوده و در روندهای دولت هم تغییری ایجاد نخواهد کرد.

او گفت: من به این جلسه دعوت نشده بودم اما خیلی از کسانی هم که دعوت داشتند نرفتند و جزئیاتی را هم که آقای کمالی اعلام کرد یک سری کلیات بوده و مسائل جدی به نظر می‌رسد در جلسه مطرح نبوده است.

او ادامه داد: آقای کمالی، کواکبیان و جریانی که با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مخالف هستند بیشتر پیگیر این جلسه بودند و جزئیاتی که همین افراد مطرح کردند نشان داد که در جلسه چیز مهمی مطرح نشده است. حتی مثلاً اسامی‌ پیشنهادی‌ای برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد مطرح نشده و آقای روحانی فقط در این حد توضیح دادند که به زودی وزرایی تعیین خواهند کرد.

ناصری بر عدم شرکت چهره‌های اصلی اصلاحات در این جلسه تاکید کرد و گفت: اغلب تیپ‌های سیاسی جدی در این جلسه شرکت نداشتند و من هم اگر دعوت می‌شدم حتماً نمی‌رفتم زیرا معتقدم هر جایی که آقای روحانی کم می‌آورد ملاقات‌هایی از این دست را برگزار می‌نند.

او افزود: به نظرم آقای روحانی با این دیدار می‌خواستند فضای سایت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب را تعدیل کنند.

این عضو شورای مشورتی رئیس‌جمهور اصلاحات عنوان کرد: آقای روحانی در مواقع خیلی حساس‌تر باید مشورت می‌گرفت و عمل می‌کرد اما تجربه نشان داده که ایشان قصد این کار را ندارد و با این جمع هم اگر دیدار کردند اثری در روندها نخواهد داشت.

او ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که این جمع نماینده واقعی جریان اصلاحات نبودند و آقای روحانی باید دقت کنند که مرکزیت اصلاح‌طلبان در کجا قرار دارد و چه افراد حقیقی و حقوقی‌ای را شامل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در مواقع حساس خود اصلاح‌طلبان پیش قدم شدند و درخواست جلسه با رئیس‌جمهور را داشتند اما آقای روحانی و دفتر ایشان توجهی نکردند.

او گفت: تحلیل خود من این است این جلسه را آقای جهانگیری شکل داده و از آقای روحانی خواسته که این دیدار را داشته باشد.

ناصری در جمع‌بندی دیدار اصلاح‌طلبان با روحانی اظهار کرد: در مجموع جلسه‌ای نبود که فصل جدیدی در مناسبات اصلاح‌طلبان با دولت ایجاد کند. البته حتماً اصلاح‌طلبان با سابقه و تجربه برای این شرایط کشور و کمک به دولت برنامه و پیشنهاد دارند اما این جلسه برای گرفتن پیشنهادها نبوده و یک سری صحبت‌های کلی در آنجا مطرح شده است. در ادامه هم در روند اجرایی دولت اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

او درباره برخی از افرادی که در این جلسه شرکت کردند مطرح کرد: بعضی از دوستان دست به جلسه رفتن‌شان خوب است و این موضوع را به پای گفت‌وگو، تعامل و آشتی می گذارند. اما این‌ها مرحله‌بندی دارد و مرحله اول آن چیزهای دیگری است نه تشکیل جلسه!

پاو در پایان گفت: افرادی که به این جلسه رفتند عمدتاً عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بودند و بازتاب جلسه هم خیلی زیاد نبود و اتفاق تازه‌ای شکل نگرفت. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان راجع به این دیدارها باید پخته‌تر و در جمعی عقلانی‌تر تصمیم بگیرند.

نظر شما