شناسهٔ خبر: 150817 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اختیارات بانک مرکزی برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی تصویب شد

سران قوا// جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام روحانی برگزار شد.

به گزارش «نماینده»؛ در جلسه صبح شنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، اختیارات بانک مرکزی برای اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد برای ارائه رفع موانع جذب و تشویق سرمایه‌گذاری، طرح‌های لازم را سریعاً تهیه نماید. شورای عالی جهت‌گیری‌های لازم برای برنامه اصلاح نظام بانکی را به تصویب رساند.

در آغاز این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی در مورد مشکلات ساختاری نظام بانکی و طرح بانک مرکزی برای اصلاح آن گزارشی را به جلسه ارایه نمود و سپس مواد لازم در این زمینه به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه، موانع حقوقی و اداری سرمایه‌گذاری در کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت امور قتصادی و دارایی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی کشور طرح رفع موانع و جذب و تشویق سرمایه‌گذاری را تهیه و برای تصویب به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارایه نماید.

همچنین در این جلسه، طرح وزارت نیرو و وزارت راه برای تقویت زیرساخت‌های نیروگاهی و تجهیزات ناوگان حمل و نقل ریلی کشور مطرح شد و تصمیمات لازم برای همکاری و تسریع در اجرای این طرح‌ها اتخاذ گردید.

نظر شما