شناسهٔ خبر: 150813 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سالانه ۶ میلیون تن ذرت تراریخته وارد کشور می‌شود

شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تشخیص محصولات تراریخته در مبادی ورودی کشور در حال انجام شدن است اما در زمینه برچسب گذاری محصولات توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدامی صورت نگرفته.

به گزارش «نماینده» علی محمد شاعری، در خصوص واردات و توزیع محصولات تراریخته در بازار، اظهار داشت: لوگوی محصولات تراریخته در حال طراحی است، تشخیص محصولات تراریخته در مبادی ورودی کشور در حال انجام شدن است اما در زمینه برچسب گذاری محصولات توسط وزارت جهاد کشاورزی اقدامی صورت نگرفته.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده برچسب گذاری محصولات تراریخته در مراحل طراحی و نهایی شدن فرآیند است، گفت: امیدواریم محصولات تراریخته‌ای که از خارج وارد می‌شوند و به مصرف دام و انسان می‌رسند برچسب گذاری شوند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وظیفه کنترل و نظارت بر محموله‌هایی که به مصرف انسان می‌رسد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و محموله‌هایی که به مصرف کشاورزی و دامپروری می‌رسند برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه عمدتا چه محصولات تراریخته‌ای وارد کشور می‌شوند، گفت: ذرت، سویا، روغن، کنجاله و کلزا ازعمده‌ترین اقلام تراریخته هستند که وارد کشور می‌شوند، تنها سالانه ۶ میلیون تن ذرت تراریخته وارد کشور می‌شود.

نظر شما