شناسهٔ خبر: 150812 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بخشودگی وام های ۱۰۰ میلیونی فقط برای یکبار

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید با اصلاح قانون بودجه سال ۹۷، بخشودگی سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان فقط برای یکبار انجام می شود.

به گزارش «نماینده» محمد حسینی، با اشاره به اصلاح بخشی از قانون بودجه در ارتباط با بخشودگی جرایم بانکی اظهار داشت: بند ط تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷ که در قوانین بودجه سنواتی ۹۵ و ۹۶ نیز آمده به بخشش سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان می پردازد که اجازه داده شده ۵ هزار میلیارد تومان از افزایش سرمایه بانک مسکن برای این بخشودگی استفاده شود.

عضو کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در اجرای این بند از قانون بودجه سال ۹۷ اشکالات و ابهاماتی وجودداشت، با توجه به عملکرد این تبصره در دوسال گذشته حداکثر میزان سهمیه که بانک مرکزی به بانک ها داده بود صرفا باید به بانک مسکن داده می شود که این مقداری مشکلی را حل نمی کرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: به همین دلیل سقف اعتباری تبصره  به ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و اجازده داده شد که بانک مرکزی جدول سهمیه بندی بانک ها را بر اساس شرایط هر بانک تهیه و ابلاغ کند.

وی تاکید کرد: با این تغییرات بخشودگی سود وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان قابلیت اجرا پیدا می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به خواسته بانک مرکزی برای اصلاح قانون بودجه سال ۹۷، گفت: بانک مرکزی در اجرای این بنداز قانون تاکید داشت که با توجه به اعتبار لحاظ شده افراد تنها یکبار از این حکم برای بخشش وام های ۱۰۰ میلیون تومانی شان استفاده کنند، از این روی در اصلاح قانون تاکید شد بخشودگی وام های ۱۰۰ میلیون تنها یکبار ممکن است.

حسینی در پایان گفت‌وگو باخبرگزاری خانه ملت، بیان داشت:  تا امروز نزدیک ۵ هزار میلیارد تومان اصل وام زیر ۱۰۰ میلیوت تومان وصول شده است که ۳ هزار میلیارد تومان سود آن است، به عبارتی جمعیت زیادی از وام گیرندگان از قانون استفاده کرده اند و تعداد قابل توجهی از وام های که بانک کشاورزی بیشترین سهم را دارد تسویه شد.

نظر شما