شناسهٔ خبر: 150804 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اخذ عوارض از ساختمان‌های رها شده و نیمه‌کاره

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلساتی که با دیوان عدالت اداری برگزار شد در خصوص دریافت عوارض از ساختمان‌های رها شده و نیمه‌کاره به جمع‌بندی رسیده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، مرتضی الویری در دهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در محل مجلس شورای اسلامی قدیم برگزار شد، اظهار داشت: در جلسات برگزار شده در خصوص اختلاف نظرهایی که مابین دیوان عدالت اداری و شوراها وجود دارد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ۵ بند این موارد را شناسایی کردیم، ‌گفت: در جلسه‌ای که برگزار شد، نمایندگان دیوان عدالت اداری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شورای عالی استان‌ها حضور داشتند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: این جلسات  گام مهمی را بین دو ساختار دیوان عدالت اداری و شوراها برداشت و در خصوص بعضی از موضوعات به جمع‌بندی رسیدیم.

الویری افزود: در خصوص تعریف عوارض درباره تغییر کاربری‌ها مواردی مطرح شد و در خصوص اخذ عوارض از تابلوها، پارکینگ‌ها، ساختمان‌های رها شده و نیمه‌کاره در شهر به توافق نظر رسیده‌ایم.

وی گفت: باید در خصوص اخذ عوارض در شهرها اقدامات مشترکی صورت بگیرد و به مجلس شورای اسلامی لایحه آن ارسال شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:‌لازم است ساز و کاری تدوین شود و نظرات دیوان مورد تأیید قرار بگیرد تا با اعتراض دیوان در لوایح شورای  عالی استان‌ها مواجه نشویم.

نظر شما