شناسهٔ خبر: 150803 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«شهردار مشهد» و «معاون شهردار تهران»؛ دو گزینه احتمالی وزارت راه

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: «شهردار مشهد» و «معاون شهردار تهران»، دو گزینه احتمالی برای معرفی به مجلس جهت تصدی وزارت راه و شهرسازی هستند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی، درباره خبر انتقال عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به شهرداری تهران اظهار داشت: ظاهرا نظر شورای شهر تهران بر این است که فعلا در شهرداری تغییری ایجاد نشود، چرا که طی دو سال گذشته جابجایی‌هایی در شهرداری تهران اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: وزارت کشور هم بدنبال استفساریه ای از مجلس است تا شهردار تهران که عضو کابینه دولت و مقامش همطراز وزرا است، مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نشود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس، آقای آخوندی فعلا وضعیت مبهمی دارد و شنیده می‌شود که دولت قرار است گزینه دیگری را برای این وزارتخانه به جای وی معرفی کند.

رضایی کوچی با اشاره به گزینه های احتمالی تصدی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: قاسم تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد و پیروز حناچی معاون شهردار تهران گزینه های احتمالی وزارت راه و شهرسازی برای معرفی به مجلس هستند.

رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، شنیده های دیگر حاکی از آن است که ممکن است یکی از معاونان آخوندی، سرپرست وزارت راه و شهرسازی شود تا رئیس جمهور، وزیر جدیدی را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

نظر شما