شناسهٔ خبر: 150798 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت از نظر کارشناسان اقتصادی بهره گیرد

معصومه آقاپور43 یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رهنمود اخیر مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌گیری دولت از نظر کارشناسان اقتصادی تاکید کرد: دولت از تمام پتانسیل‌ها استفاده می‌کند و در استفاده از کارشناسان فراجناحی عمل می‌کند.

به گزارش «نماینده» معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به توصیه اخیر مقام معظم رهبری به دولت در خصوص استفاده کارشناسی از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: دولت در تمامی امور از کارشناسان بهره می‌گیرد و در استفاده از این کارشناسان و مدل‌های متفاوت به صورت فراجناحی عمل می‌کند. برای مثال در خصوص بسته ارزی از نظرات اعضای کمیسیون اقتصادی بهره گرفت و از کارشناسی آن‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: در واقع دولت از پتانسیل‌های موجود استفاده می‌کند. همه باید با وحدت دست به دست هم دهیم، رقابت را کنار بگذاریم و با یک هدف در جهت رفاه و معیشت مردم تلاش کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه «رییس جمهور در شهریور ماه اعلام کرد که من دست همه را می‌بوسم، اتحاد داشته باشیم تا کارها انجام شود»، عنوان کرد: دولت از پتانسیل‌ها استفاده می‌کند ولی اشکال در این است که متغیرهایی غیر قابل کنترل در جامعه به گونه‌ای دارای تاثیر هستند که موجب از هم پاشیدگی برنامه‌ها می‌شوند.

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: موضوع بعدی این است که گاهی شاهد شتاب زدگی در سیاستگذاری‌ها هستیم. این موضوع برای ما هم مورد تایید نیست، اشکال سوم در این است که آن قدر موضوع سوال از رئیس جمهور، استیضاح وزیر و تحقیق و تفحص مطرح می‌شود که موجب می‌شود وقت وزیر گرفته شود و وزیر دچار سرگیجگی در حوزه اقتصاد شود، اگرچه نمایندگان این کار را از روی دلسوزی انجام می دهند، ‌ اما آیا این موضوع صحیح است که در این جنگ اقتصادی وزیر اقتصاد کنار گذاشته شود؟ یا این موضوع صحیح است که وزیر کار از وزارتخانه‌ای کنار گذاشته شود که ۵۰ درصد جامعه را تحت پوشش خود دارد؟

آقاپور در پایان تاکید کرد: این موضوع را یک بار دیگر مطرح می‌کنم، جاده لغزنده است با تغییر راننده نه امکانات اتومبیل تغییر می‌کند و نه لغزندگی جاده.

نظر شما