شناسهٔ خبر: 150791 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صباغیان: نظارت ضعیف دستگاه‌های نظارتی باعث افزایش قیمت‌ها شده است

صباغیان یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه «باید با اعمال نظارت جدی قیمت‌ها را کنترل کرد»، گفت: متاسفانه نظارت ضعیف دستگاه‌های نظارتی باعث افزایش قیمت کالاها شده است.

به گزارش نماینده محمدرضا صباغیان، با اشاره به ضرورت نظارت دستگاه‌های نظارتی به منظور کاهش قیمت کالاها، بیان کرد: متاسفانه دستگاه‌های نظارتی ضعیف عمل می‌کنند و بخشی از دلایل افزایش نرخ ارز به دلیل نبود نظارت کافی است. آشفتگی بازار ارز گویا دستگاه‌های نظارتی را نیز آشفته کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید با مدیریت واحد و جدی بر روی قیمت کالاها نظارت داشته باشند. گاهی اوقات در تلویزیون اعلام می‌کنند که نرخ‌ها کاهش یافته است، اما در اصل بازار خود به تنهایی قیمت را تنظیم می‌کند.

نماینده مردم مهریز در مجلس بیان کرد: متاسفانه ما تاکنون نظارت جدی از سوی تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر قیمت‌ها ندیده‌ایم و این بی توجهی بر روی مردم فشار وارد کرده است.

صباغیان تصریح کرد: قانونا مجلس وظیفه دارد تا جلسه برگزار کرده و دستگاه‌های نظارتی را احضار کند تا در جاهایی که کوتاهی انجام شده است، برخورد شود و اگر مشکل قانونی وجود دارد آن را برطرف کنند، اما متاسفانه مجلس نیز در کنترل قیمت‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نداده است

نظر شما