شناسهٔ خبر: 150787 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذوالقدر:کودکان بیش از هر قشری در معرض خشونت هستند

ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کودکان بیش از هر قشری در معرض خشونت هستند بر لزوم افزایش آگاهی جامعه و خانواده ها نسبت به حقوق کودکان تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، سیده فاطمه ذوالقدر د با یادآوری هفته کودک، گفت: کودکی مهمترین مرحله شکل گیری شخصیت بوده و نقش خانواده و آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت کودک بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت زندگی کودکی نقش عمده ای در سلامت جسمی، روحی و روانی در بزرگسالی دارد، افزود: آگاهی جامعه و خانواده ها باید نسبت به حقوق کودکان و اهمیت دوران کودکی افزایش یابد و با ایجاد فضایی با نشاط مهارت های اجتماعی را به آنها آموزش داد.

روز کودک بهانه ای برای بررسی حقوق کودک است

وی با یادآوری اینکه روز کودک بهانه ای برای بررسی حقوق کودک است، گفت: کودکان به عنوان سرمایه های ملی و آینده سازان کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرند البته مدرسه به عنوان خانه دوم کودک می تواند در جهت پرورش و رشد مناسب کودکان نقش مهمی داشته باشد در این رابطه آموزش و پرورش باید رویکرد مناسبی را برای ارائه آموزش های مناسب به دانش آموزان داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مدرسه باید با آموزش آموزه های اسلامی و دینی و مهارت های زندگی به نسل امروز آنها را برای زندگی در جامعه فردا آماده سازند از سویی خانواده ها باید کودکان را از سنین کودکی با کتاب و کتاب خوانی آشنا کنند تا رشد اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آنها تحقق یابد.  

ذوالقدر با انتقاد از اینکه میزان کودک آزاری نسبت به گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر آگاهی مردم از حقوق کودک افزایش یافته و این موضوع افزایش اطلاع رسانی کودک‌آزاری را به دنبال داشته است.

با تبدیل لایحه حمایت از کودکان به قانون خشونت علیه کودکان کاهش می یابد

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه با تبدیل لایحه حمایت از کودکان به قانون خشونت علیه کودکان کاهش می یابد، تصریح کرد: در کنار قانون فرهنگ سازی مناسب نیز باید در دستور کار قرار گیرد و در واقع با تصویب قانون به تنهایی نمی توان از کودک آزاری جلوگیری کرد.

کودکان بیش از هر قشری در معرض خشونت هستند

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه لایحه حمایت از کودکان باید مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرد، گفت: کودکان بیش از هر قشری در معرض خشونت هستند بنابراین انتظار داریم شورای نگهبان با تصویب این لایحه موافقت کند.

نظر شما