شناسهٔ خبر: 150784 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رضایی:اروپایی‌ها همواره حاکمیت کشورمان را نقض کرده‌اند

رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپایی‌ها گذشته رفتار قابل قبولی نداشتند و همواره حقوق و حاکمیت کشورمان را نقض کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درخواست جدید اتحادیه اروپا برای بازگشایی دفتر در تهران، خاطر نشان کرد: سفرای کشورهای اروپایی در جلسه ای که با آنها برگزار کردیم خواستار بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا شدند، اما به آنها یادآوری کردیم که در گذشته رفتار قابل قبولی در این زمینه نداشتند و همواره حقوق و حاکمیت کشورمان را نقض کرده اند.

وی در پایان گفت: شخصا تا زمانیکه اروپایی ها در چارچوب مقررات و احترام به حاکمیت ما عمل نکنند، با بازگشایی این دفتر موافق نیستم.

عضو کمیسیون امنیت ملی  همچنین با اشاره به شکایت ایران از آمریکا در پرونده توقیف دارایی های بانک مرکزی گفت: انتظار داریم دستگاه دیپلماسی کشور برای احقاق حق و منافع ملی از حقوق دانانی مسلط، مقتدر و توانمند استفاده کند و تمام تلاش خود را برای پیروزی در این پرونده به کار گیرد.

وی افزود: اگرچه آمریکایی‌ها رای صادره به نفع ایران را نمی‌ پذیرند و با توجه نفوذی که در سازمان های بین المللی دارند، می توانند اقداماتی را عیله ما انجام دهند، اما تیم حقوقی ما باید با جدیت این پرونده را پیگیری کند. معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید اسناد و پرونده های حقوقی قوی علیه آمریکا در جامعه بین المللی داشته باشد تا بتواند با آنها مقابله کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی ایران در این پرونده امکان بازپس‌گیری اموال توقیف شده وجود دارد، گفت: پیش تر جمهوری اسلامی ایران علی رغم تمامی تحریم ها، توانست مطالبات خود در حوزه ی نظامی را بازپس‌گیری کند و در این پرونده نیز ظرفیت های خود را به کار خواهد گرفت.

نظر شما