شناسهٔ خبر: 150783 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

صفاری نظنزی:آمریکا مجوز قانونی برای بلوکه کردن اوراق بهادار ایران ندارد

«مرتضی صفاری نطنزی» در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا برای بلوکه کردن اوراق بهادار ایران هیچ‌گونه مجوز قانونی ندارد بنابراین باید با جدیت شکایت خود را مطرح کنیم.

به گزارش «نماینده»، مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره شکایت ایران از آمریکا به دادگاه لاهه به دلیل بلوکه شدن 2 میلیارد دلار از اوراق بهادار بانک مرکزی، اظهار کرد: دادگاه لاهه صلاحیت بررسی این موضوع را تأئید کرده و این مسئله اولین موردی است که در چنین قالبی در این دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اوراق بهادار مذکور در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی ‌نژاد در "سیتی بانک" آمریکا سپرده گذاری شد، اما به دلیل عدم برداشت به موقع دچار چنین مشکلی شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به شانس پیروزی ایران در دادگاه لاهه گفت: معتقدم که اگر از نظر حقوقی به صورت قوی در این دادگاه حاضر شویم، حتما پیروز خواهیم شد، چراکه آمریکا برای بلوکه کردن اوراق بهادار ایران هیچ مجوز قانونی ندارد.

صفاری نطنزی بیان کرد: اگر دادگاه لاهه به نفع ایران رأی صادر کند علی‌رغم وجود تحریم‌های بانکی می‌توانیم حق جمهوری اسلامی ایران را به راحتی از سیتی بانک آمریکا خارج کنیم.

نظر شما