شناسهٔ خبر: 150781 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تاج‌الدین: با تورم قوانین در کشور روبرو هستیم

تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای‌اسلامی گفت: متاسفانه در کشور با تورم قوانین مواجه هستیم و امیدوارم با ارتباط بین کمیسیون پارلمانی کانون وکلا و کمیسیون قضایی مجلس این موارد برطرف شود.

به گزارش «نماینده»، ناهید تاج‌الدین در مراسم تحلیف وکلای کانون وکلا اظهار کرد: نمایندگان مجلس در سطح کلان با قانون کار دارند و شما در سطح خرد قانون را لمس کرده و در جامعه به نوعی اجرا و نظارت می‌کنید.

وی با اشاره به تحلیف وکلای جدید این کانون گفت: امیدوارم با شروع کارتان، منزلت انسان ها را در مرحله اول در نظر بگیرید. از زمان شروع کار خودم گفتم که در تمامی مراحل چشم بزرگ خدا را بالای سرم ببینم و شما هم چنین کاری را انجام دهید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متاسفانه بعضا قوانین ما جامع نیست ولی حتی اگر ما قانون بدی هم داشته باشیم بهتر از بی قانونی است و همه مردم و تمامی شما باید به ما کمک کنید که قوانین غیرمفید را کاهش دهیم و قوانینی که تاثیر گذارتر هستند بیشتر شود.

تاج‌الدین با مقایسه نهاد قانون‌گذاری ایران و فرانسه گفت: حدود ۱۱۰ سال است که از نهاد قانون‌گذاری در ایران می‌گذرد و در این سال‌ها حدود ۱۱ هزار قانون در ایران تصویب شده است. اگر بخواهیم با کشوری مانند فرانسه که حدود ۲۰۰ سال است از نهاد قانون‌گذاری آن می‌گذرد مقایسه کنیم، آن‌ها تاکنون حدود ۳۸۰۰ قانون تصویب کرده‌اند و متاسفانه دائم در مجلس شورای اسلامی قوانین مختلفی که شاید اولویت نداشته باشد و کارشناسی نشده باشد تصویب می‌شود و بعضاً قوانینی که نیاز جامعه است و اولویت شرایط کنونی است به نتیجه نخواهد رسید البته مرکز پژوهش های مجلس این موضوع را باید دنبال کند که قطعاً این کار را خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: گویا کمیسیونی در کانون وجود دارد به نام کمسیون پارلمانی و می طلبد که این کمسیون در اصفهان و استان های دیگر ارتباط ویژه‌ای با نمایندگان مجلس و خاصه نمایندگان کمسیون قضایی داشته باشند تا این تورم قوانینی که ما با آن مواجه هستیم و شاید درصدی از جرم هایی که در جامعه وجود دارد برمی گردد به این قوانین که متورم شده است را با کمک یکدیگر برطرف کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای‌ اسلامی افزود: قوانین ما در مواردی به قدری زیاد شده است که مانند کلاف به دور دست و پای مردم پیچیده است. اگر این مباحث را به ما منتقل کنید ما نیز قول خواهیم داد تا پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

تاج‌الدین در پایان گفت: آماری از شرکت کنندگان آزمون کانون وکلا سال گذشته گرفتم و بیش از ۵۳ درصد آن‌را بانوان تشکیل داده بودند که می توانند منشاء خیر و برکت باشند. برخی از قوانین ما مردانه تصویب شده و برخی از قوانین تصویب شده و مردانه اجرا می‌شود و حضور بانوان می‌تواند با حضور آقایان مکملی باشد تا بسیاری از مشکلات را حل کنند.

نظر شما