شناسهٔ خبر: 150774 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سبحانی نیا:دولت توجهی به مطالبه مردم ندارد

حسین سبحانی نیا/2 نماینده سابق مجلس با بیان اینکه روحانی با برخی از وزرا دارای ملاحظاتی است، گفت: یکی از آنها شریعتمداری است که رئیس ستاد انتخاباتی روحانی بوده و احساس دِین و وام‌داری نسبت به او دارد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در خصوص احتمال معرفی محمد شریعتمداری بعنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رئیس‌جمهور اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور خصوصا در زمینه مسائل اقتصادی و مطالبه مردم، بنا بود در دولت تغییراتی ایجاد شود؛ اما پس از اینکه رئیس‌جمهور این کار را انجام نداد مجلس وارد عمل شد و دو وزیر را استیضاح کرد درحالی‌که هدف‌گیری مجلس حداقل ۵ وزیر بود.

وی افزود: مجلس بر اساس مطالبه مردم به دنبال تغییرات دیگری هست و به آن دو وزیر اکتفا نخواهد کرد و طبعا هر وزیری که در این شرایط برای استیضاح به مجلس بیاید، کارش سخت است و مانند گذشته نیست. به همین دلیل موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و راه و وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح است و هرکدام از آنها که به صحن بیایند احتمال استیضاح‌شان بالا است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم ادامه داد: در بعضی پیام‌هایی که نمایندگان دریافت کردند اینگونه مطرح شد که رئیس جمهور نمی‌خواهد استیضاح مطرح شود و تمایل دارد دولت خود جابجایی‌ها را انجام دهد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه روحانی با برخی از وزرا دارای ملاحظاتی است، تصریح کرد: یکی از این وزرا شریعتمداری است که در دوران انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد او بوده و به نوعی احساس دین و وام‌داری نسبت به او دارد؛ به همین دلیل رئیس جمهور نمی‌خواهد مستقیما در تغییر او ورود کند و اگر هم ورود کرد، به نحوی باشد که هزینه آن را نپردازد. به همین دلیل موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای او مطرح کرده است.

وی گفت: روحانی می‌خواهد با این نگاه هزینه خود را کم و بار این کار را به مجلس منتقل کند، در حالی‌که می‌داند حوزه فعالیت آقای شریعتمداری، کار و رفاه اجتماعی نیست و ارتباط مستقیمی با این بخش نداشته که البته مجلس هم روی این مسئله حساسیت خواهد داشت؛ بنابراین شانس شریعتمداری در مجلس بالا نیست و بعید می‌دانم مجلس برای وزارت کار به او رای اعتماد دهد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معرفی شریعتمداری بعنوان وزیر کار یک اقدام سیاسی و بی‌توجهی به مطالبه مردم و مجلس است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برخی زمزمه‌ها حاکی از آن است که گزینه جایگزین برای شریعتمداری مشخص است تا اگر در مجلس رای نیاورد، آن فرد معرفی شود.

سبحانی‌نیا عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از وزرا در حوزه فعالیت خود کار نکرده‌اند و تخصصی در آن ندارند و اگر این چرخه اصلاح نشود، مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: باید نیروهای جوان و کارآمدی که تحرک ایجاد می‌کنند و در حوزه کاری خود دارای تخصص هستند، عهده دار مسئولیت‌ها شوند.

نظر شما