شناسهٔ خبر: 150772 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند

نقوی حسینی/1 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کانون تربیت اسلامی، مرجع خوشنام، دینی و مناسبی است و می‌توانیم از طریق کانون، از مطالبات صنفی معلمان دفاع کنیم و اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند.

به گزارش«نماینده»، سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در شانزدهمین هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی استان‌های سراسر کشور با محوریت جوانگرایی  که در مجتمع معلم برگزار شد با بیان اینکه امروزه باید همه جانبه و با تمام توان کار کنیم و به جوانان اعتماد داشته باشیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند حضور و پرداختن است.

وی ادامه داد: کانون تربیت اسلامی، مرجع خوشنام، دینی و مناسبی است و می‌توانیم از طریق کانون، از مطالبات صنفی معلمان دفاع کنیم و اجازه ندهیم ضد انقلاب‌ها تریبون معلمان باشند.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حادثه اهواز، ضد انقلاب‌ها را خلع سلاح کردیم و خودمان گفتیم که ضعف امنیتی وجود داشت بنابراین آمد نیوز نتوانست بگوید دولتی‌ها دروغ‌گو هستند و همه اخبار درست در این مورد به جای اخبار نادرست از سوی ضد انقلاب‌ها، از قول بنده در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد.

وی با تأکید بر اینکه باید مرجع و زبان معلم باشیم تا آنها به ما مراجعه کنند، گفت: معلم‌ها مشکل معیشتی دارند و  سبد بهداشت، تفریح و زیارت آن‌ها خالی است بنابراین باید از مطالباتشان دفاع کنیم.

این نماینده مجلس افزود: در انقلاب اسلامی باید از خود بگذریم چرا که عافیت طلبی و محافظه کاری در این شرایط مناسب نیست و باید با تمام توان در میدان باشیم. 

وی ادامه داد: دولت یازدهم وقتی در کشور مستقر شد تصورش بر این بود که حل مشکلات کشور در گروی ورود به عرصه بین‌المللی است و مبنای این صحبت‌ها قضاوت و حرف‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود که ایران باید پای مذاکره باشد و این برداشت را دولتی‌ها که رأی مردم را گرفته بودند هم سو با عرصه بین‌المللی عملیاتی کردند که نهایتا به برجام منجر شد.

نقوی حسینی افزود: آنها مدینه فاضله‌ای برای مردم ساختند که آن را ناشی از  برجام می‌دانستند که اما در نهایت حاصلی نداشت و تعهدی یک طرفه بود که ما همه موارد را عمل  کردیم اما طرف مقابل از این توافق نامه کنار کشید.

وی گفت: در هر توافق بین‌المللی مشخص می‌شود اگر کشوری به تعهدات خود عمل نکند باید با او چه کار کرد اما در برجام این موضوع وجود نداشت لذا این تعهدنامه عملیاتی شد اما آمریکا از آن خارج شد و هیچ ابزاری برای مقابله با آن نداشت.

این نماینده مجلس بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور از درماندگی به پیمان مودت سال 1327 متوسل شد و به دادگاه لاحه شکایت کرد در حالی که به این موضوع توجه نداشت که اگر آمریکا هم در این مورد مطالبه کند باید به خاطر این 40 سال میلیاردها دلار خسارت به آمریکا بپردازیم چرا که با او همراه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه به قول رئیس جمهور برای برجام 70 هزار میلیارد دلار مذاکره صورت گفت اما یک دلار هم به کشور وارد نشد، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه پشت تریبون مجلس وعده‌های مختلفی داد اما هیچکدام عملیاتی نشد.

نقوی حسبنی با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 12 بار بیانیه ای مبنی بر عملی کردن ایران به تعهدات خود صادر کرده است، گفت: ایران به تعهدات عمل کرد اما طرف مقابل چنین برخوردی نداشت و آژانس هم هیچگاه به این موضوع اشاره نکرده است.

وی با اشاره به موضوع ورود ایران به FATF گفت: با امضای FATF از بلک لیست آن، به حالت تعلیق درآمدیم اما این موضوع مانند برجام است یعنی تعهدات قطعی اما سود  احتمالی در پی دارد.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس نیز  در این مراسم  اظهار کرد: الگوی غلط غربی در اقتصاد، سیاست‌ فرهنگ هنوز در کشور مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سخت‌ترین شرایط دوران بعد از انقلاب به سر می‌بریم، گفت: شاه بیت عبور از این دوره، داشتن بصیرتی بر پایه معرفتی دقیق است.

زاکانی ادامه داد: تا انقلاب اسلامی ایران، دو گروه کشور در سطح جهان داشتیم که شامل سلطه‌گر و سلطه پذیر بود اما امام(ره) کشور سلطه‌ستیز را ایجاد کرد که نفی سلطه گری و جذب سلطه‌پذیر بود؛ امام (ره) اسلام ناب محمدی(ص) را پایه گذاشتند.

وی اضافه کرد: باید تصمیم‌گیری و مدیریت به شایستگان سپرده شود به کسانی که باور به انقلاب داشته و تجربه و توان دارند؛ ما امروز نیازمند تحول بزرگ در کشور هستیم که در مدار شایستگان شکل گیرد. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر روشنگری و امیدبخشی به جامعه گفت: مردم بدانند نظام ناکارآمد نیست بلکه برخی افراد ناکارآمد هستند.

*تجلیل دشمنان از بنیانگذاران آموزش و پرورش فراماسونری در ایران

همچنین محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی اظهار کرد: یک موسسه نظرسنجی اعلام کرده است نفرت مردم منطقه از آمریکا بین ۶۵ تا ۹۶ درصد است که در عربستان ۶۵ درصد مردم از آمریکا متنفرند، در ترکیه ۹۹ درصد و در ایران نیز ۸۶ درصد است.

وی ادامه داد: باید مسائل فرهنگ و آموزش و پرورش را رصد کنیم زیرا اکنون رسانه‌های بیگانه مثل صدای آمریکا، رادیو زمانه و بی بی سی روی فرهنگیان متمرکز شدند و امیدوارند که اینها به عنوان لشکر دشمن عمل کنند اما به حمدالله همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تا به حال بیشترین مقاومت را فرهنگیان داشتند.

فرشیدی با بیان اینکه این رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا از سردمداران تشکل‌های غیرقانونی به عنوان چهره تجلیل کنند، گفت: به عنوان مثال شاهد هستیم از کسانی که سابقه زندان داشتند و در آموزش و پرورش هم در رده‌های پایین بودند و  معلم هم نبودند، به عنوان الگو مطرح می کنند.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که انجام می شود این است که هویت و رویکرد معلم از فرهنگی بودن به سیاسی ضد انقلاب تبدیل شود و تلاش می کنند معلم را به وادی سیاست آن هم مقابله با نظام بکشانند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌شود روحیه یأس در جامعه فرهنگیان ایجاد شود، اضافه کرد: به عنوان مثال یکی گفته بود معلمی در ایران مرگ تدریجی است و این در حالی است که چهل سال بالندگی نظام اسلامی مدیون تلاش های صادقانه جامعه فرهنگیان است.

وی گفت: هدف این افراد حل مشکلات معلم نیست اگر هست چرا از سردمداران درباره کسانی که پول معلم را به چپاول بردند و ۱۴ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان برداشتند خواستار مؤاخذه و محاکمه آنها نمی شوند چرا راهکاری برای حل مشکلات معلمان ارائه نمی‌دهند.

فرشیدی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایشان ایجاد جای پا برای نفوذ بیگانه در ایران است، افزود: به عنوان مثال رد پای ۲۰۳۰ مشاهده می‌شود یا پیشاهنگی را می‌بینیم؛ اخیرا زیرنظام تربیت معلم در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده و پیش بینی کردند که دانشگاه فرهنگیان میز یونسکو داشته باشد؛ به عبارت دیگر به هر ترتیبی می‌خواهند مولفه‌هایی از الگوی دشمن و غرب در آموزش و پرورش تأسیس و راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر سیاست‌های آنها تغییر روز معلم به روز جهانی معلم است، اظهار کرد: وقتی روز معلم با یاد استاد شهید مطهری باشد، رویکردی حاکم است و وقتی روز جهانی معلم باشد، همبستگی با دنیای غرب و استکبار است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی ادامه داد: مشاهده می‌شود گاهی فردی که در زمان شاه کشته شده است به عنوان الگوی معلم قرار داده می‌شود و در روز معلم سر مزارش می روند؛ آنها به انحای مختلف تلاش می کنند روز معلم را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال طرح گفتمان دموکراسی به جای گفتمان اسلامی در مدارس هستند، گفت: درباره موضوع بانشاط سازی مدارس که توسط وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است می‌گویند در چارچوب اسناد بالادستی، مدرسه با نشاط قابل اجرا نیست و اگر مدرسه با نشاط می‌خواهیم باید در پوشش دانش‌آموزان و معلمان تغییراتی ایجاد شود یعنی به دنبال ایجاد بی حجابی هستند.

فرشیدی با اشاره به ترویج الگوی مدارس استکبار مانند مدرسه های سبز گفت: تجلیل از بنیانگذاران آموزش و پرورش فراماسونری از دیگر رویکردهای آنهاست؛آموزش و پرورش کشور از بدو تاسیس یعنی از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۵۷ تعداد ۷۴ وزیر داشته است که بیش از ۷۴ درصد آنها تحصیلکرده های خارج بودند و در آنها چهره‌های مختلف مانند  ساواکی، حزب توده و فراماسونری دیده می‌شود که آنها به دنبال تعریف و تجلیل از این افراد هستند.

 وی تصریح کرد: گاهی در نشریات خود آموزش و پرورش یعنی همین نشریات رشد یا کتاب های درسی مانند علوم و فنون ادبی پایه دوازدهم شاهد تجایل از برخی از اینافراد هستیم.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی تصریح کرد:  از دیگر فعالیت رسانه‌های بیگانه، مخالفت با سند تحول است گاهی می‌گویند ایدئولوژیک بوده و غیر قابل اجراست در حالی که وزیر آموزش و پرورش گفته است سند تحول روی میز است اما نشریه نگاه مقاله تندی درباره سند تحول و اینکه قابل اجرا نیست نوشته است.

نظر شما