شناسهٔ خبر: 150770 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستور نوبخت به ۵ وزارتخانه برای رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس

 اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس از دستور رییس سازمان برنامه و بودجه به ۵ وزارتخانه برای رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس خبر داد.

به گزارش«نماینده»، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر، گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس را به ۵ وزارتخانه ابلاغ کرد.

وی افزود: سال گذشته و در هنگام بررسی بودجه سال ۹۷، نمایندگان مجلس با الحاق‌بندی به لایحه بودجه مقرر کردند تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف در سال ۹۷ از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند.

اولادقباد با بیان اینکه در این مصوبه تاکید شده بود سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: با این حال پس از گذشت حدود ۷ ماه از سال ۹۷ اعتراض‌های فراوانی از سوی نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اجرایی نشدن این قانون بلند شد زیرا سال گذشته در هنگام بررسی لایحه بودجه پیشنهاد شد با توجه به اندک بودن سرانه آموزشی مدارس یا پرداخت با تأخیر آن، از پرداخت هزینه آب، برق و گاز با لحاظ اصلاح الگوی مصرف معاف شوند که این موضوع با موافقت کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس روبرو شد.

نظر شما