شناسهٔ خبر: 150768 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قدرت خرید بیش از ۲ میلیون نفر به طور کامل از دست رفته است

رسول خضری/43 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه در شرایط فعلی کشور و افزایش هزینه تامین کالاهای اساسی بیش از ۲ میلیون نفر قدرت خریدشان را از دست داده و نیاز به حمایت دولت دارند.

 به گزارش «نماینده»، رسول خضری در رابطه با بسته های حمایتی دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت کالاهای اساسی و با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مقرر شد مبلغ ۱۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان به عنوان بسته حمایتی از اقشار آسب پذیر کشور تعلق می‌گیرد.  

درآمد زیر ۳ میلیون درماه یعنی زیر خط فقر 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابر صحبت‌های دولت افرادی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند زیر خط فقر هستند. متاسفانه در شرایط فعلی کشور و افزایش هزینه تامین کالاهای اساسی بیش از ۲ میلیون نفر قدرت خریدشان را از دست داده و نیاز به حمایت دولت دارند.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، هلال احمر، ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و برخی نهادهای حمایتی شده هستند این بسته حمایتی را دریافت می‌کنند که  بین ۱۴ تا ۲۰ میلیون نفر شامل دریافت این بسته‌ها می شوند.

 بسته حمایتی مُسکن است، کشور نیازمند درمان دائمی است

خضری تصریح کرد: این کارت اعتباری منهای کمک‌های نقدی و یارانه هایی است که  به ۷۷ میلیون نفر پرداخت می‌شود. بسته‌های حمایتی برای رفع نیازهای مردم و مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه است  که قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده،  امیدواریم دولت بتواند بخشی از خودتحریمی‌ها و مشکلاتی که ناشی از سوء مدیریت بوده است را جبران کند.  قطعا این کار مسکن بوده و باید برای دراز مدت راه کار مناسبی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی کشور نابسامان بوده و با ابر چالش بیکاری و گرانی مواجه هستیم چند وزارت خانه بدون وزیر رها شده است. امیدواریم هرچه سریع‌تر وزرای مربوطه معرفی شوند و  دولت به وعده هایی که داده است عمل کند. /

نظر شما