شناسهٔ خبر: 150758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایرادات شورای نگهبان به دو لایحه FATF رفع شد

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان، از رفع ایرادات این شورا به لوایح «پالرمو» و «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» خبر داد و گفت: ایرادات مجمع تشخیص هنوز باقیست، لذا این دو لایحه به مجلس بازگشت.

به گزارش«نماینده»، عباسعلی کدخدایی با اشاره به جلسه امروز شورای نگهبان اظهار داشت: در نشست امروز بخش های باقیمانده از لایحه «الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی» (پالرمو) و لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» (از لوایح مرتبط با FATF) بررسی شد.

وی افزود: با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مجلس، ایرادات شورای نگهبان به این دو لایحه برطرف شده است و از نظر شورا ایرادی وجود ندارد اما نظراتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مغایرت این لوایح با سیاست های کلی نظام در بخش امنیتی و اقتصاد مقاومتی وجود داشت، هنوز لحاظ نشده، به همین دلیل این دو لایحه را به مجلس فرستادیم تا نظرات مجمع را لحاظ و به ما اعلام کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام لحاظ نشدن آن در مصوبه مجلس از سوی ما، در قالب انطباق و یا عدم انطباق مصوبه مجلس با اصل ۱۱۰ قانون اساسی صورت گرفته است.

کدخدایی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT هم که اخیرا در مجلس به تصویب رسیده، در دستور کار امروز شورا نبود.

وی افزود: همچنین در جلسات اخیر شورای نگهبان، لایحه ایجاد چند منطقه آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی بررسی شد که مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی شناخته شد و برای تامین نظر شورای نگهبان به مجلس بازگشت.

نظر شما