شناسهٔ خبر: 150752 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیام تسلیت سردار سلیمانی در پی درگذشت مادر فرمانده فقید حزب‌الله

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران طی پیامی درگذشت مادر«عماد مغنیه» فرمانده فقید حزب‌الله را به دبیرکل حزب‌الله تسلیت گفت و افزود شایسته است ام‌عماد «مادر حزب‌الله» نامیده شود.

به گزارش «نماینده»، در پی درگذشت مادر «عماد مغنیه» فرمانده فقید حزب‌الله، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پیام تسلیتی خطاب به خانواده وی، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و ملت لبنان و مقاومت فرستاد.  

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، در این پیام آمده است او تنها مادر عماد و برادرانش نبود بلکه مادر تمام شهدای لبنان است و هیچ زمانی از دفاع از مقاومت دست برنداشت. ام عماد خود، خانواده و فرزندانش را فدای اسلام و لبنان کرد و چشم، گوش و زبان این روش (مقاومت) بود.

آمنه مادر سه شهید و مادربزرگ یک شهید است. علاوه بر عماد مغنیه او مادر دو شهید دیگر به نام‌های جهاد مغنیه (شهادت در سال 1984) و فواد مغنیه (شهادت در سال 1994) است. او همچنین مادربزرگ شهید «جهاد عماد مغنیه» فرزند عماد (شهادت در سال 2015) بود و  «ام‌الشهدا و ام‌المقاومه» نامیده می‌شود.

قاسم سلیمانی در ادامه افزود، ام عماد مادری اسطوره‌ای بود که از اسلام، لبنان و مقاومت دفاع کرد و رعب و وحشت را به دل رژیم صهیونیستی انداخت. این مادر منبع فیض و رحمت بود و شایسته است که «مادر حزب‌الله» نام بگیرد.

«آمنه سلامه» مادر عماد مغنیه دوشنبه هفته جاری در سن 80 سالگی درگذشت. پیکر وی سه‌شنبه (دیروز) در «روضةالشهیدین» طی مراسم باشکوهی به خاک سپرده شد. 

روضة الشهیدین قبرستان ویژه نظامیان شهید حزب‌الله در جنوب بیروت است و مزار عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» نیز در آن قرار ادارد.

«حاج فایز مغنیه» پدر شهید عماد مغنیه نیز آذرماه سال گذشته (1396) درگذشت و پیکر او در زادگاهش «طیردبا» در جنوب لبنان به خاک سپرده شد.

نظر شما