شناسهٔ خبر: 150739 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

پزشکیان:منابع ارزی موردنیاز دارو و تجهیزات پزشکی باید پرداخت شود

پزشکیان نایب رییس مجلس، گفت: منابع ارزی موردنیاز دارو و تجهیزات پزشکی باید پرداخت شود، شرایط باید به گونه ای فراهم شود که تولیدکنندگان و واردکننده های دارو با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان در تشریح نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: در این نشست نحوه تخصیص منابع ارزی به دارو و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گزارشی در این باره ارائه داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست تاکید شد که منابع ارزی موردنیاز دارو و تجهیزات پزشکی باید پرداخت شود، افزود: شرایط باید به گونه ای فراهم شود که تولیدکنندگان و واردکننده های دارو با مشکل مواجه نشوند لذا مسئولیت بخش های مختلف، تفکیک و به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تاکید شد که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ باشند.

اعلام شده برخی اقلام دارویی باید برای یک سال ذخیره داشته باشند

وی ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرد که مشکلی از لحاظ منابع ارزی و تخصیص منابع به دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام شده برخی اقلام دارویی باید برای یک سال ذخیره داشته باشند، اظهار داشت: باید بررسی شود که دارو برای این یک سال وجود دارد یا خیر و اگر برای یک سال در کشور وجود داشته اما به بازار عرضه نشده باید با آن ها برخورد شود و اگر به بازار عرضه شده و در انبار نیز وجود دارد نباید به عنوان احتکار در نظر گرفته شود چرا که باید ذخیره دارویی در کشور وجود داشته باشد.

نظر شما