شناسهٔ خبر: 150730 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

وقتی سالمندان اهمیتی ندارند

تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اخیرا روش نوبت دهی ارباب رجوع را تغییر داده که همین موضوع باعث سردرگمی مردم شده است

به گزارش«نماینده»، حضور در شعبه ۲۹ سازمان تامین اجتماعی اوضاع آشفته ای را نشان می داد. دیگر دستگاه نوبت دهی به مراجعین کار نمی کرد و تنها اطلاعیه ای بر روی آن درج شده بود که مراجعین باید یا از طریق از طریق USSD با کد دستوری #۱۴۲* و یا به صورت اینترنتی برای انجام شدن درخواستشان ثبت نام کنند.

در این میان چندین سالمند که به عنوان پدران و مادران این جامعه باید مورد تکریم قرار بگیرند آشفته مانده بودند که برای درخواست های خود درباره مستمری هایشان چه کار باید بکنند زیرا نه گوشی تلفن همراه و خط همراه اول داشتند و نه دسترسی به اینترنت .

تامین اجتماعی

نکته جالب تر اینکه این افراد سواد کار اینترنتی را نیز ندارند و چگونه است سازمان تامین اجتماعی فکری برای این افراد نکرده است.

جالب تر اینکه حتی برخی جوان تر ها که کارشان به این شعبه افتاده بود برای اینکه بتوانند کارشان را انجام دهند هاج و واج مانده بودند.

علی .ح یکی از مراجعین به افکارنیوز می گفت: خط تلفن همراه من ایرانسل است و این کد دستوری برای گرفتن نوبت تنها بر روی خط همراه اول کار می کند ، حتی بسته اینترنت نیز ندارم که بتوانم با وصل شده به آن به سایتی که در اطلاعیه تامین اجتماعی آمده وارد شوم و درخواست نوبت کنم.

سوال اساسی اسنجاست آیا سازمان تامین اجتماعی فکری به حال افرادی که با هزاران مشکل برای حل شدن کارشان به تامین اجتماعی مراجعه می کنند کرده است؟ چگونه ممکن است راه دیگری برای گرفتن نوبت وجود نداشته باشد؟

آیا این اقدام که به صورت حضوری نمی شود نوبت گرفت بر خلاف تکریم ارباب رجوع نیست؟ اینکه ارباب رجوع نمی داند با این وضعیت چه کار باید بکند.

متاسفانه در شعارها توسط وزرای کار از تکریم سالمندان و بازنشستگان زده می شود اما در اجرا می بینیم نه تنها حمایتی نشده که اجرای طرحی با چنین شرایطی در شعب تامین اجتماعی موجب نارضایتی نه تنها سالمندان و بازنشستگان بلکه جوانان نیز شده است.

نظر شما