شناسهٔ خبر: 150725 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قیمت دلار حدود ۷هزار تومان است

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تسریع در ساماندهی بازار ارز گفت:اینکه ارزش پول ملی بیش از یک سوم کاهش یابد و سطح درآمدها ارتقا پیدا نکند بیانگر فشار اقتصادی به خانوارها است و باید دولت برای رفع این مشکل تدبیر عملیاتی اتخاذ کند.

به گزارش «نماینده» حمدالله کریمی با تاکید بر لزوم تسریع در ساماندهی بازار ارز گفت:باید پذیرفت افزایش نرخ دلار اقتصاد خانوارها را به شدت تضعیف کرده به نحوی که مصرف مواد لبنی، گوشت قرمز و برخی از اقلام خوراکی خانوارها به دلیل گرانی ها، کم شده است و این موضوع باعث می شود در آینده سلامت خانوارها با مسئله روبرو شود و هزینه های درمانی بالا می رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی اما باید توجه کرد حتی قیمت کالاهای مذکور نیز با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

انتقاد از تداوم اختلاف نرخ ارز در بازار آزاد و بازار ثانویه

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد تدابیر بانک مرکزی باید به نحوی باشد اختلاف نرخ ارز در بازار آزاد و بازار ثانویه به نحوی کم شود که شرایط برای ایجاد رانت در بازار ارز وجود نداشته باشد.

کریمی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:اینکه ارزش پول ملی بیش از یک سوم کاهش یابد و سطح درآمدها ارتقا پیدا نکند بیانگر فشار اقتصادی به خانوارها است و باید دولت برای رفع این مشکل تدبیر عملیاتی اتخاذ کند.

بررسی نقش شرکت های صادراتی در تعدیل نرخ در بازار ارز

وی با تاکید بر لزوم تقویت پول ملی گفت:علاوه بر ارائه سبد کالا به خانوارها باید قیمت ارز در بازار کاهش یابد چرا که قیمت ها در حال حاضر از منطق و مولفه های های اقتصادی پیروی نمی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت واقعی دلار براساس مولفه های اقتصادی حدود ۷ هزار تومان است، یادآور شد:شرکت های صادراتی باید با ارائه به موقع ارز به بازار ثانویه زمینه تعدیل قیمت ها را فراهم کند.

نظر شما