شناسهٔ خبر: 150715 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری به امضا رسید

شهرداری تهران تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران با حضور ستاری و شهردار تهران امضا شد.

به گزارش «نماینده»، همکاری مشترک دولت و شهرداری در حمایت از استارت آپ ها آغاز شد.

ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد علی افشانی شهردار تهران صبح امروز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تسهیل استقرار استارت آپ ها، شتابدهنده ها و ایجاد مراکز فناوری و کارخانه های نوآوری در بافت های فرسوده و پهنه های صنعتی متروکه شهر تهران از موضوعات اصلی این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه بر توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری و جریان‌سازی و بهره‌برداری از اثرات توسعه‌ای و ارزش افزوده، ‌استقرار استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در راستای بازآفرینی فضاهای شهری و صنعتی تاکید دارد.

بر اساس این تفاهم‌نامه شهرداری تهران متعهد شده است که نسبت به شناسایی و معرفی فضاهای مطلوب برای راه‌اندازی مجتمع‌های فناوری، کارخانه‌های استارتاپی در بافت فرسوده و ناکارآمد و تبیین سازوکار واگذاری اراضی و ابنیه به شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های جسورانه خطرپذیر با نظارت معاونت علمی اقدام کند.

تسهیل بهره‌بردای استارتاپ‌ها از املاک و ساختمان‌های در اختیار بخش خصوصی با صدور مجوز تعمیر، ساخت و احداث ابنیه جدید تا زمان تایید معاونت علمی، نیازسنجی دانشی برای استقرار کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در راستای توسعه تهران، معرفی زمین‌ها، بناها و فضاهای مناسب در بافت فرسوده دارای پتانسیل استفاده برای کسب‌وکارهای نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان، ‌ ارائه خدمات و معرفی استانداردهای فناوری اطلاعات شهرداری تهران برای مطابقت کسب و کارهای دانش‌بنیان شهری و کمک به ترویج فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر تعهدات شهردار تهران در این تفاهم‌نامه است.

 شناسایی شرکت‌های دارای صلاحیت و معرفی آن‌ها به شهرداری، ‌اولویت‌دهی به استارتاپ‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و حوزه‌های مرتبط برای استقرار، ‌ارزیابی عملکرد شرکت‌های استقرار یافته در بازه زمانی ۶ ماهه و همکاری و مساعدت در بازسازی و بازآفرینی پهنه‌های صنعتی متروکه برای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تعهدات معاونت علمی در این تفاهم‌نامه است.

به منظور اجرای این تفاهم‌نامه کمیته راهبری متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد که وظیفه آن راهبری، سیاستگذاری، تعیین اهداف کمی و کیفی و فرهنگ‌سازی است.

در این تفاهم‌نامه همچنین طرفین توافق کردند که تمامی هزینه‌های تسهیل‌گری در حوزه ارزیابی و انتخاب استارتاپ‌ها و نظارت بر فعالیت و ارزیابی عملکرد آن‌ها به عهده معاونت علمی باشد. مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه چهار سال است.

نظر شما