شناسهٔ خبر: 150707 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غیبت سه باره شریعتمداری در نشست بررسی استیضاح

جلال محمودزاده43 نماینده مردم مهاباد در مجلس، گفت: از دید مجلس شورای اسلامی آقای شریعتمداری تا زمانی‌که استعفا دهد و رئیس جمهور آن را قبول کند به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» جلال محمودزاده در خصوص نتیجه جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: بر اساس برنامه مقرر بود آقای شریعتمداری برای آخرین بار در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شود اما با اسناد به این موضوع که وی به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود در این نشست حاضر نشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسناد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای عدم حضور در نشست بررسی استیضاح قانونی نیست، گفت: از دید مجلس شورای اسلامی آقای شریعتمداری تا زمانی‌که استعفا ندهد و رئیس جمهور آن را قبول کند به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتی اگر آقای شریعتمداری به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز معرفی شود کماکان وزیر صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: اگر مجلس به آقای شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد ندهد باز هم به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت محسوب می‌شود زیرا از این سمت استعفا نداده و عزل نشده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تا این لحظه آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی زمان درنظر گرفته شده برای بررسی استیضاح در کمیسیون تخصصی به پایان رسیده و سه مرتبه در این نشست حاضر نشده، این اقدام خلاف قانون و آیین نامه مجلس شورای اسلامی است.

ان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در صحن علنی مجلس اعلام وصل شود، خاطرنشان کرد: از کمیسیون صنایع و معادن درخواست کرده‌ایم تا استیضاح وزیر را به صحن ارائه کند و درصورتی که هیات رئیسه مجلس استیضاح را اعلام وصل نکند قانون را زیر پا گذاشته است.

نظر شما