شناسهٔ خبر: 150699 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عقب‌ماندگی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات از جمله چالشهایی است که با آن مواجهیم

وزیر بهداشت سید حسن هاشمی وزیر بهداشت گفت:مسئله نقدینگی و عقب ماندگی بیمه‌ها در پرداخت بدهی‌هایشان به دانشگاها و صنعت دارو از جمله چالشهایی هستند که با آنها مواجهیم.

به گزارش «نماینده» حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این جلسه گزارشهای بسیار خوبی نه تنها از سازمان غذا و دارو بلکه از سایر بخشها در مورد موفقیتهای دانشمندانمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ارائه شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مسئله نقدینگی و عقب ماندگی بیمه‌ها در پرداخت بدهی‌هایشان به دانشگاها و صنعت دارو از جمله چالشهایی هستند که با آنها مواجهیم، افزود: موضوع محدودیتهایی که آمریکا برای کشورهای ثالث در تامین مواد اولیه و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است و هزینه‌ها را برای ما افزایش داده و اینکه باید پرونده‌های حقوقی برای پیگیری در مجامع بین المللی ایجاد شود؛ در جلسه امروز ستاد مقاومتی مطرح شدند.

وی با بیان اینکه قیمت دارو و تجهیزات پزشکی هم جز مباحثی بود که در جلسه امروز مطرح شد، گفت: قرار است سازمان برنامه بودجه در اولین فرصت راهکارهایی را برا ی تامین نقدینگی ارائه کند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما پول بیشتری نمی‌خواهیم و تنها اعتباری که در بودجه سالیانه تعیین شده به موقع پرداخت شود، اظهار کرد: اعتباری که دولت و مجلس در قانون بودجه برای این وزارتخانه مشخص کرده کفایت می‌کند ولی  زمان پرداخت آن مهم است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در جلسه امروز جهانگیری دستوراتی را در این رابطه داد، گفت: باید منتظر باشیم تا نتایج آن را ببینیم. همه در تلاشیم از این بابت آسیبی به مردم و بیماران وارد نشود.

نظر شما