شناسهٔ خبر: 150689 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شریعتمداری در جلسه بررسی استیضاح شرکت نکرد

ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: براساس برنامه قبلی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حضور پیدا می‌کرد که علی‌رغم حاضر شدن عده‌ای از استیضاح کنندگان وزیر از حضور در این نشست خودداری کرد.

به گزارش «نماینده» ولی ملکی، در تشریح نشست صبح امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن به منظور بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: براساس برنامه قبلی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون حضور پیدا می‌کرد که علی‌رغم حاضر شدن عده‌ای از استیضاح کنندگان وزیر از حضور در این نشست خودداری کرد.

نشست بررسی استیضاح مجددا فردا برگذار می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد مجددا به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شود که  ساعت ۷ صیح فردا در کمیسیون حضور پیدا کند، گفت: در صورت عدم حضور مجدد وزیر در نشست کمیسیون بررسی استیضاح با حضور استیضاح کنندگان قطعا گزارش کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

نماینده مردم مشکین شهر در خضوض محورهای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: محورهای استیضاح کاملا مشخص است، باتوجه به برهم ریختگی بازار که امروزه شاهد آن هستیم استیضاح کنندگان در دو گروه مواردی را در ۴ و ۱۳ بند مطرح کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه محورهای استیضاح در سوء مدیریت، کنترل بازار، وجود رانت، قاچاق کالا و ارز و نوساناتی که در عرضه مواد اولیه وجود داشته خلاصه می‌شود که استیضاح کنندگان تمامی آنها را نشان از ضعف وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌دانند، عنوان کرد: به سوالات استیضاح کنندگان با عدم حضور وزیر پاسخی داده نشد و کمیسیون ناچار است استیضاح را به صحن علنی مجلس ارجاع دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استیضاح ۷۰ امضاء داشت که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس با داشتن ۱۰ امضاء نیز استیضاح وزیر اجرا می‌شود، ادامه داد: چند نفر از استیضاح کنندگان به نمایندگی از تمامی امضاء کنندگان در کمیسیون حضور و موضوع استیضاح را پیگیری می‌کنند.

ملکی در خصوص اینکه عدم حضور شریعتمداری در نشست امروز به واسطه تغییرات در کابینه است یا خیر، گفت: این موضوع نیز می‌تواند یکی از دلایل عدم حضور وزیر در این نشست باشد اما این موضوع نمی‌تواند باعث شود تا آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اجرا نشود، بر اساس آیین‌نامه زمانی که استیضاح وزیر در کمیسیون تخصصی مطرح می‌شود وزیر مربوطه باید در کمیسیون حضور و توضیحات خود را ارئه کند.

نظر شما